Gemeente Houten
geen max tarief
Utrecht
24 uur per week
04 november 2022
04 maart 2023
Organisatie
De gemeente Houten ligt ten zuiden van Utrecht en heeft zich de afgelopen decennia ontwikkeld van een mooi landelijk dorp naar een gemeente met bijna 50.000 inwoners in een voornamelijk sub urbane setting. De gemeente staat o.a. door de unieke stedenbouwkundige opzet bekend als fietsstad. De gemeente omvat naast de kern Houten ook een redelijk groot buitengebied met de kernen ’t Goy, Tull en ’t Waal en Schalkwijk.
Houten is verder uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Het NS-station ligt direct naast het gemeentehuis, ligt slechts 10 minuten van Utrecht CS en wordt bediend met 4 treinen per uur per richting.
Positie in de organisatie
Het team Dienstverlening bestaat uit 28 collega’s die inzet leveren om de dienstverlening zo toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Er is expertise aanwezig op zeer uiteenlopende gebieden: van het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen en parkeervergunningen, het verstrekken van uittreksels, verwerken van (digitale) aangiftes verhuizingen tot aangiftes geboortes, overlijden en voltrekken van huwelijken. Het Telefonisch Informatiecentrum (TIC) beantwoordt de eerstelijns vragen. Complexe vragen worden warm doorgezet naar de vakspecialisten of er wordt een afspraak voor de burger ingepland. De webbeheerder zorgt voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke ontsluiting van de gemeentelijke informatie, zodat burgers en ondernemers 24/7 informatie tot zich kunnen nemen. De website biedt ook toegang tot het digitale loket van de gemeente Houten. Kortom, een breed scala van werkzaamheden vallen binnen het team Dienstverlening.
Het team Dienstverlening is grotendeels operationeel georiënteerd en wordt beleidsmatig ondersteund door vakspecialisten en kwaliteitsmedewerkers op het gebied van burgerzaken. De medewerkers van het team geven zo goed mogelijk invulling aan de principes van onze organisatie waarvan belangrijke zijn:
Opdracht
Als medewerker Backoffice Burgerzaken en Burgerlijke Stand ben je onderdeel van een deskundig team van allrounders binnen het KCC. Je werkt nauwkeurig, doelgericht en planmatig. Als medewerker backoffice burgerzaken ben je verantwoordelijk voor het beheer van de BRP. Je verricht alle voorkomende werkzaamheden in het kader van de BRP, zoals berichtenverkeer, (complexe) mutaties en actualiseringen. Je behandelt vraagstukken met betrekking tot naturalisatie, beoordeelt en verwerkt buitenlandse brondocumenten voor een huwelijk, inschrijving in de BRP of het opmaken van akten. Je bent vraagbaak voor burgers en collega’s op het gebied van burgerlijke stand, internationaal privaatrecht, de BRP en weet hoe en wanneer je dit moet toepassen. Daarnaast verwerk je aangiftes van geboorte en overlijden.
Functieprofiel
Voor deze functie zoeken wij een frisse enthousiaste medewerker Burgerzaken met een MBO/HBO werk- en denkniveau. Een paar jaar recente gemeentelijke ervaring op het gebied van de BRP en kennis van de burgerlijke stand is een must; een opleiding AABZ/MLO-BZ en BRP specialist een vereiste.
Als medewerker Burgerzaken heb je een goed gevoel voor ontwikkelingen in je werk en de omgeving. Je bent proactief, initiatiefrijk, beslisvaardig, zorgvuldig en kunt je gemakkelijk verplaatsen in de klant. Je bent flexibel en innovatief en een kei in samenwerken. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en ziet er als gezicht van de gemeente representatief uit.
Je bent 3 dagen in de week beschikbaar. Werkdagen zijn maandag, dinsdag en woensdag.
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox