Gemeente Loon op Zand

Medewerker backoffice burgerzaken

Gemeente Loon op Zand

De opdracht­omschrijving

  • Je voert complexe en specialistische taken uit binnen de Basisregistratie Personen (BRP) en Burgerlijke stand, zoals eerste inschrijvingen (RNI), adoptiedossiers, inschrijvingen echtscheidingen, geslachtswijzigingen;  

  • De controle op bovenstaande taken is mede jouw verantwoordelijkheid;  

  • Je doet (juridisch) onderzoek naar nationale en internationale documenten, stelt complexe dossiers zoals nationaliteitsvraagstukken op en beheert deze;  

  • Past relevante wet- en regelgeving toe zoals de Wet basisregistratie Personen (BRP), Internationaal Privaatrecht (IPR), Paspoortwet en de Rijkswet op het Nederlanderschap en ziet toe op naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bij het verwerken van persoonsgegevens;  

  • Onderzoekt meldingen van identiteitsfraude of onregelmatigheden in de persoonsregistratie;  

  • Behandelt naturalisatie- en optieverzoeken;  

  • Verantwoordelijk voor de kwaliteit van de BRP en zelfevaluatie BRP en Reisdocumenten;  

  • Je ondersteunen bij verkiezingen, bent vraagbaak voor je collega’s van de frontoffice bij inhoudelijke of complexe vragen;  

  • Je werkt samen met ketenpartners zoals de IND, SVB, politie en andere overheidsinstanties.  

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft kennis en minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van BRP en Burgerlijke Stand en. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft kennis en minimaal 5 jaar ervaring van het Internationaal Privaat Recht (IPR). Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat is in het bezit van een diploma BABZ/MLO BZ aangevuld met de modules personen-en familierecht, internationaal personen- en familierecht en nationaliteitsrecht. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als backoffice medewerker burgerzaken.  Dit moet blijken uit het CV.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft kennis van het ORIBI systeem.
  • Uw kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met I-Burgerzaken.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als medewerker frontoffice burgerzaken. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat kan starten op 2 januari 2026.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Analytisch vermogen - Nauwkeurig - Relativeringsvermogen De derde week van december is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 december 2025 om 14:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox