Gemeente Weststellingwerf

medewerker backoffice Burgerzaken

Gemeente Weststellingwerf

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.

 

Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Voor het team publiek en communicatie zijn wij op zoek naar een medewerker backoffice.

 

Heeft het brede werkterrein van burgerzaken geen geheimen voor jou dan zijn we op zoek naar jou.

Je gaat je bezighouden met uitvoerende werkzaamheden op het terrein van burgerzaken.

Als medewerker backoffice ben je samen met collega’s van de backoffice het aanspreekpunt voor allerlei zaken over burgerzaken. Je staat hen te woord, zowel telefonisch als aan de balie, of verstrekt de benodigde informatie en ondersteuning per mail. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor producten van burgerzaken en het verstrekken van informatie. Je doet zowel algemene als specialistische werkzaamheden. In de backoffice ben jij de specialist en heb je kennis van het internationaal privaatrecht. Daarbij verricht je werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand, financiële werkzaamheden, vestigingen buitenland, naturalisaties, mutaties en correcties in de BRP en afhandelen bezwaarschriften. Ook ben je aanspreekpunt voor de frontoffice wat betreft reisdocumenten en rijbewijzen, adresonderzoek en LAA en afhandelen verzoeken briefadres. En niet onbelangrijk je helpt bij het organiseren van de verkiezingen. Eén ding is zeker; dienstverlening staat bij jou op 1 en je houdt van afwisseling in je werk.

 

De digitalisering en automatisering speelt een belangrijke rol in onze organisatie, zo ook in deze functie. Je schrikt niet terug van nieuwe initiatieven en ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en ziet deze als een uitdaging. Je draagt ook bij door actief mee te denken over verbeteringen in de dienstverlening om zo onze dienstverlening van de gemeente te verbeteren.

 

Wat verwachten we van jou

Je hebt/bent:

  • je hebt een afgeronde relevante opleiding;
  • je hebt aantoonbare allround werkervaring in het taakveld burgerzaken;
  • je bent communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk;
  • je kan goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden;
  • luistert, bent resultaatgericht en stressbestendig;
  • je bent representatief, dienstverlening is je 2e natuur en je hebt een positieve instelling;
  • kennis en ervaring met relevante systemen zoals i-burgerzaken is een pre.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2023 tot en met 31 december 2023 voor 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Externe heeft aantoonbaar een Hbo-opleiding relevant voor Burgerzaken Externe heeft de gevraagde opleiding afgerond (250 punten) Externe is op dit moment bezig met de gevraagde opleiding (125 punten) Externe heeft niet de gevraagd opleiding (0 punten)
  • Externe beschikt over recente werkervaring op het gebied van functioneel beheer Burgerzaken Externe heeft de aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (250 punten) Externe heeft 2 tot 3 jaar aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (125 punten) Externe heeft geen aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (0 punten)
  • Externe heeft 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een team backoffice Burgerzaken. Externe heeft aantoonbare ervaring zoals omschreven (200 punten) Externe heeft 1 tot 2 jaar aantoonbare ervaring zoals omschreven (100 punten) Externe heeft geen aantoonbare ervaring zoals omschreven (0 punten)
  • Externe heeft 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente organisatie. Externe heeft aantoonbare ervaring zoals omschreven (200 punten) Externe heeft 1 tot 2 jaar aantoonbare ervaring zoals omschreven (100 punten) Externe heeft geen aantoonbare ervaring zoals omschreven (0 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox