Nederlandse Publieke Omroep
geen max tarief
Noord-Holland
24 uur per week
24 maart 2023
24 maart 2023
Marketing, communicatie en journalistiek komen allemaal samen in de functie van marketingcommunicatie specialist. Weet jij alles over het voeren van campagnes, ben jij een nieuwsjunk en tevens sportfanaat? Dan zou dit zo maar jouw nieuwe functie kunnen zijn!
Het gaat bij deze uitvraag om een tijdelijke invulling van een fulltime functie, zodat lopende projecten kunnen worden opgepakt. Hierom is er momenteel behoefte aan een marketingcommunicatiespecialist voor 24 per week.
Directie Publiek & Marketing
Als marketingcommunicatie specialist werk je op de afdeling Marketing, die als doelstelling heeft het publiek aan te sporen de content van de publieke omroep te bekijken, te beluisteren of te gebruiken. We willen graag met het publiek een band opbouwen, om de persoonlijke en maatschappelijke impact van het media-aanbod van de omroepen zo groot mogelijk te laten zijn.
De afdeling Marketing bestaat uit twee subteams: Marketingcommunicatie en Continuïteit & Promotie (C&P), en is onderdeel van de directie Publiek & Marketing, waar ook Publieksonderzoek en Corporate Communicatie deel van uit maken. Als marketingcommunicatie specialist rapporteer je aan de manager Marketing.
Dit ga je bij ons doen
Bij marketing houden wij ons bezig met het ontwikkelen en realiseren van creatieve en impactvolle campagnes voor onze programmering en onze zender- en platformmerken. We zijn het aanspreekpunt voor de uitvoering van alle marketingactiviteiten richting zenderteams, genre- of programmeerteams, omroepen en de diverse teams binnen de directie Publiek & Marketing.
Als marketingcommunicatie specialist houd je je bezig met het programma en podcast aanbod van NPO Radio 1. Je gaat radio-, televisie en online campagnes ontwikkelen en projecten begeleiden waarbij je synergie weet te creëren tussen beide media. Samen met de marketingstrategen Audio en Video ben je verantwoordelijk voor onze gehele marketingstrategie en de doorvertaling naar een ambitieuze en haalbare campagnekalender.
Hier herken je jezelf in
Je hebt hbo/wo werk- en denkniveau;
je hebt minimaal 5 jaar ervaring in marketing en een bewezen staat van dienst als het gaat om het succesvol lanceren van campagnes;
je weet alles over online campagnes en de nieuwste trends en ontwikkelingen hierin;
je kunt snel schakelen in een complexe omgeving en hebt een goed gevoel voor interne verhoudingen;
Je bent sterk omgevingsbewust en staat midden in de samenleving.
Als marketingcommunicatie specialist ben je communicatief sterk. Je weet marketingtermen te vertalen naar begrijpelijke taal (voor leken). Je brengt creatieve ideeën mee en hebt veel belangstelling voor huidige en nieuwe (vormen van) media. Je houdt jezelf goed op de hoogte van nieuws en sport en bent uiteraard bekend met NPO Radio 1, onze lineaire programmering, podcasts en online platformen. Je ziet allerlei kansen voor de NPO om een breder en diverser publiek te bereiken.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox