Gemeente Zeist

Manager projectbeheersing

Gemeente Zeist

De opdracht­omschrijving

Opdracht
De manager projectbeheersing is verantwoordelijk voor het integrale beheersproces van het programma en de bijbehorende projecten. De focus ligt op de processen geld, risico’s, organisatie, scope, tijd (planning), informatie, communicatie, kwaliteit en documentatie in alle verschillende project fases. De manager projectbeheersing maakt analyses op de verschillende projectbeheersingsaspecten en de samenhang daartussen. De manager projectbeheersing is de sparringpartner van de projectmanager.

Taken:

      • Rapporteren over de voortgang van projecten aan de projectmanager;
      • Wijzigingen en knelpunten in scope, tijd en geld signaleren en bijhouden gericht op sturing en verantwoording;
      • Mede verantwoordelijk voor adequaat financieel beheer van het programma: o.a. kredieten aanvragen, uitputting budgetten monitoren, facturen controleren;
      • Subsidies aanvragen, beheren en verzoeken tot wijzigingen en/of vaststellingen indienen;
      • Beheerder van digitale werkomgeving waar met externen samengewerkt kan worden;
      • Informatie ophalen uit verschillende disciplines binnen de projecten, deze informatie borgen op de juiste plek;
      • Zorgen voor overzicht en sturen op openstaande acties;
      • Opstellen en updaten risicodossier per project;
      • Verantwoordelijk voor opstellen en bijhouden planning per project en van het totale programma;
      • Overleggen voorbereiden: agenda, actielijst, etc.;
      • Communicatie: website per project up to date, bewonersparticipatie (nu grotendeels digitaal) organiseren, bewonersbrieven opstellen en versturen, communicatieplanning, persberichten controleren)
      • Aanbestedingen: meeschrijven aanbestedingsstukken, verantwoordelijk voor de planning, organiseren sessies, nota van inlichtingen, TenderNed, beoordelen ingediende plannen.

Competenties

  • Accuraat
  • Plannen
  • Organiseren
  • Analyse
  • Initiatief

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Manager Projectbeheersing binnen een overheidsorganisatie;

De Wensen

  • Een afgeronde technische opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Een afgeronde opleiding Prince2;
  • Aantoonbare werkervaring met Project Control taken, waaronder VTW’s en het schrijven van financiële bestuurlijke besluitvormingsdocumenten;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Manager Projectbeheersing in IPM teams binnen een overheidsorganisatie;
  • Uurtarief maximaal €125,- exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox