Hogeschool Saxion
geen max tarief
Overijssel
32 uur per week
12 juni 2025
31 december 2025
Projectomschrijving
Het Saxion Centrum voor Ondernemerschap (SCvO) zoekt een interim-manager die samen met het bestaande managementteam (directeur en manager) invulling geeft aan de strategische koers, tactische uitwerking en operationele aansturing van het SCvO. De focus ligt op bedrijfsvoering en het coachend aansturen van meerdere teams binnen een inspirerende, ondernemende onderwijsomgeving. De inzet is tijdelijk en bedoeld om een brug te slaan in de managementcapaciteit van het SCvO, waarbij zelfstandigheid, leiderschap en veranderkracht centraal staan.
Wij zoeken een allround interim manager die structuur aanbrengt, eigenaarschap toont én stimuleert, en inhoudelijk sterk is. Iemand die het (financiele) overzicht houdt en tegelijkertijd coacht, vertrouwen geeft en koersvast blijft. Je werkt met een ambitieus team vol verschillende persoonlijkheden, vertaalt visie naar concrete resultaten en voelt je thuis in een subsidiegedreven omgeving. Je bent bereikbaar, beschikbaar en werkt gestructureerd en op basis van feiten.
Taken en verantwoordelijkheden
• Verantwoordelijk voor het bedrijfsvoeringsonderdeel financiën.
• Aansturen van ongeveer 15-20 medewerkers uit verschillende teams.
• Coördinatie van dataverzameling, interne rapportages en verslaglegging.
• Leidinggeven aan (change)projecten en fungeren als sparringpartner voor projectleiders (o.a bij enkele nieuwe projecten).
• Stimuleren van continu verbeteren (o.a. Lean) inclusief duurzaamheid en SDG’s.
KPI’s
• Financieel overzicht en actuele sturing op realisatie.
• Tijdige en volledige interne rapportages en datalevering en bijdrage voor de eigen bijdrage voor het jaarplan SCvO 2026.
• Verhoging medewerkerstevredenheid en teamontwikkeling (meetbaar via interne feedback).
• Bijdrage aan scherp maken en de realisatie van projectdoelen binnen gestelde termijnen (voor ten minste 2 projecten).
• Borging van samenwerking en procesafstemming met interne stakeholders.
Omvang van de opdracht
Omvang: 32 – 36 uur per week, minimaal 3 dagen op locatie (dinsdag Apeldoorn, rest wisselend Enschede, Deventer en Apeldoorn)
Aanvullende informatie:
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van deze specifieke klant. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u die opvragen bij de verantwoordelijke recruiter.
Screening:
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
Het kan zijn dat een VOG onderdeel is van de screening. Houdt er rekening meer dat we doorgaans twee weken aanhouden hiervoor.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox