Gemeente Deventer
max ā¬115 per uur
Overijssel
36 uur per week
17 april 2023
16 oktober 2023
Als makelaar bij de gemeente Deventer ben je een vastgoeddeskundige in een veelzijdige functie. Je onderhandelt over aan- en verkoop van gronden en gebouwen en treedt op als adviseur bij projecten en multidisciplinaire vraagstukken. Je hebt kennis van de juridische aspecten en kunt deze verwoorden en vastleggen in overeenkomsten. Je laat je niet zomaar uit het veld slaan en gebruikt je ervaring en creativiteit om binnen de kaders het doel te bereiken. Ook lever je in een projectteam een bijdrage aan de realisatie van onder andere gebieds-/projectontwikkeling, infraprojecten en particuliere initiatieven.
Je hebt een gevarieerd takenpakket waarin je advies uitbrengt en zorgt voor de (bestuurlijke) afstemming, schriftelijke afwikkeling en de besluitvorming. Waar nodig handel je hierbij in samenwerking met andere disciplines binnen de gemeente, op die manier zorg je voor samenhang.
Je verzorgt het gehele proces van aan- en verkoop van onroerend goed. Zo ben je bijvoorbeeld het ene moment bezig met de verkoop van grond aan een particulier of een bedrijf, voer je op een ander moment onderhandelingen en geef je tussendoor opdracht aan een externe taxateur voor het uitvoeren van een taxatie. Je legt de gemaakte afspraken vast en zorgt voor het opstellen en aanpassen van de overeenkomsten, de besluitvorming, de beoordeling van de notariële akte en de afwikkeling.
Je adviseert het management, het bestuur en de betrokken teams bij het realiseren van programma- en projectdoelen op het gebied van vastgoed. In de adviezen die je opstelt, maak je inzichtelijk welke mogelijke strategieën er zijn en wat de daarbij behorende juridische, financiële en maatschappelijke risico’s zijn. Ook beschrijf je de te volgen procedures en de alternatieven.
De vakgroep Makelaardij bestaat uit meerdere gemeentemakelaars. Samen behandel je alle dossiers met betrekking tot bovengenoemde werkzaamheden, maar ook dossiers betreffende zakelijke rechten zoals erfpacht en recht van opstal.
Bij het team PRO (Projecten Realisatie en Ontwikkeling) werken 120 experts op het gebied van project- en procesmanagement. In het team bestaat uit projectmanagers, projectleiders, planeconomen, juristen, juridisch planologen, makelaars, civieltechnisch adviseurs, projectassistentes en programmamanagers. We werken in de volle breedte van het ruimtelijke fysieke domein (gebiedsontwikkeling, infra, bereikbaarheid) en verzorgen ook projectmanagement in het sociaal/maatschappelijk domein. In ons relatief jonge team werken allemaal enthousiaste mensen die zichzelf en ons team elke dag een stukje beter maken.
In jouw werk houd je rekening met je omgeving en ben je zowel mens- als resultaatgericht, accuraat en proactief. Je bent communicatief en organisatorisch sterk en niet bang om een tegengeluid te laten horen. Bij veranderingen kun je snel schakelen en ook onder tijdsdruk blij je kwaliteit leveren. Je hebt ervaring met onderhandelen en het opstellen van overeenkomsten en contracten.
We werken flexibel: we kiezen op basis van ons werk wat een handige werkplek is. Soms is dat kantoor, een andere keer thuis, maar ook op locatie in de wijk, bij bewoners, organisaties of partners. We behouden het goede van thuiswerken en brengen dit in balans met werken op kantoor of een andere locatie. Dit noemen we toekomstgericht werken: we willen met plezier, veilig, in balans en effectief werken.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox