Gemeente Amstelveen
max €62 per uur
Noord-Holland
32 uur per week
09 maart 2022
30 september 2022
Opdrachtomschrijving
De opdracht
Het Amstelveenloket en Sociaal loket Aalsmeer zijn dè toegang tot het sociale domein voor de inwoners van beide gemeenten. Of je als inwoner nu een vraag hebt over zorg, welzijn, inkomensondersteuning of jeugdhulp; bij het loket kun je met al deze vragen terecht. Telefonisch, per mail of aan de balie.
Als Loketconsulent luister je goed naar de inwoner en probeer je deze zo goed mogelijk te adviseren over alle mogelijkheden die we als gemeente kunnen bieden. Je analyseert de hulpvraag en verdiept deze waar nodig. Alle vragen in het sociaal domein worden integraal aangepakt. Want hoe fijn is het wanneer je nog meer steun krijgt van de gemeente dan je had verwacht! Soms geef je inwoners echter ook een andere terugkoppeling dan waar ze op hopen. Het is daarom van belang dat je een evenwicht kunt bewaren tussen empathie en zakelijkheid.
In het loket werken vakspecialisten van alle afdelingen binnen het sociaal domein. Klantmanagers, jeugdhulpverleners, schuldhulpverleners: consulenten minimaregelingen en indicatieadviseurs Wmo werken één à twee dagdelen in de week in het loket. Voor stabiliteit en continuïteit in het loket is er momenteel één vaste loketconsulent. I.v.m. een piekwerkzaamheden zijn wij tijdelijk op zoek naar een Loketconsulent. De werkzaamheden vinden fysiek op het raadhuis plaats onder passende omstandigheden.
De opdracht loopt tot 1 oktober 2022. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. Hiermee gaat de leverancier automatisch akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.
Profiel:
Competenties
Als Loketconsulent beschik je over de volgende competenties:
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op het raadhuis.
De gesprekken worden gevoerd op dinsdag 1 maart tussen 13.15 - 15.30 uur.
De kandidaat dient op dit tijdstip aanwezig te zijn.
24 - 32 uur is bespreekbaar.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox