Provincie Gelderland
geen max tarief
Gelderland
16 uur per week
28 augustus 2025
30 september 2026
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Opdracht
In 2024 is het Gelders programma bereikbaarheid vastgesteld. Hierin beschrijven we wat we gaan doen in de periode 2024-2027. De Uitvoeringsagenda logistiek en goederenvervoer is een nadere uitwerking van het Programma Bereikbaarheid om onze ambities in de omgevingsvisie en het coalitieakkoord ‘Gewoon doen’ waar te maken. In de uitvoeringsagenda logistiek & goederenvervoer zijn twee actielijnen vastgesteld: Inzet op Topcorridors en Slim en Schoon Goederenvervoer. Hierbij wordt onder andere ingezet op het slim gebruikmaken van beschikbare schaarse ruimte en wegcapaciteit, meer vervoeren over spoor en water en dit zo 'schoon’ mogelijk te doen door middel van inzet van alternatieve brandstoffen. Zo vergroenen we de omgeving en bevorderen we de doorstroming op provinciale en rijkswegen.
Als provincie kunnen we het verschil maken door samen met gemeenten en regio’s tot een uniforme aanpak te komen in het helpen van ondernemers bij deze transitie. Daarbij is de inzet om, in afstemming met de regio’s en gemeenten, naast de ondernemer te gaan staan om te helpen de noodzakelijke stappen te zetten. De uitdaging is om blijvende resultaten te realiseren voor het slimmer en schoner goederenvervoer. Daarmee zorgen we ervoor dat de dorpen en steden bereikbaar en leefbaar blijven. Ook is deze inzet vanuit ondernemers nodig om doelstelling voor CO2 reductie voor het geoderenvervoer te halen. In 2050 wil de provincie Gelderland klimaatneutraal zijn. Als tussenstap zorgen we dat we 55% CO2 reductie hebben behaald in 2030. Mobiliteit draagt voor 1/3 deel bij aan de totale CO2 uitstoot. Voor het goederenvervoer liggen er goede mogelijkheden om het CO2 gebruik te verminderen door bundelen van lading, slim plannen en minder ritten, het gebruik van andere vervoerswijzen (modal shift) en door het vergroenen (alternatieve brandstoffen).
De logistiek makelaar is een essentieel onderdeel in de uitvoeringsagenda en levert een belangrijke bijdrage aan de bewustwording en het adviseren van ondernemers. Momenteel zijn er al een aantal logistiek makelaars duurzaamheid en innovatie actief in de Gelderse regio’s. Deze uitvraag betreft een logistiek makelaar voor de Regio Stedendriehoek.
De logistiek makelaar wordt ingezet op het, in samenwerking met de regio, komen tot slim en schoon goederenvervoer bij bedrijven. Dit betreft niet alleen logistieke bedrijven (vervoerders) maar juist ook bedrijven in bijvoorbeeld maakindustrie of bouw die veel logistieke bewegingen met zich mee brengen. Tegelijk liggen er kansen om ook bij kleinere bedrijven te overtuigen stappen te zetten in slimme en schone logistiek. Bijvoorbeeld bedrijven die groeien zullen stappen moeten zetten in het verbeteren van de logistiek.
Voor deze opdracht zijn wij op zoek naar een logistiek makelaar die in de breedte bedrijven met veel logistieke bewegingen kan adviseren en daarnaast bij voorkeur beschikt over kennis en ervaring op specifieke gebieden, te weten (1) bouwlogistiek, of (2) Connected Transport Corridors (digitalisering en logistiek), (3) Zero-emissie stadslogistiek of (4) Lading bundelen en reduceren lege ritten. Daarbij is de rol van de logistiek makelaar het inspireren, enthousiasmeren en stimuleren van logistieke- en bouw gerelateerde bedrijven, rijdend in de Provincie Gelderland, in een "langdurig" partnership om te komen tot (1) minder en (2) schoner gereden kilometers.
Regio Stedendriehoek
De Regio Stedendriehoek is een functioneel samenhangend gebied (het betreft het grondgebied van de gemeenten Apeldoorn, Deventer, Zutphen, Brummen, Epe, Heerde, Lochem en Voorst), onder meer op wonen en werken. De logistiek makelaar werkt vanuit deze regionale context: dat wil zeggen in aansluiting op de regionale agenda en samenwerkingsverbanden en sterk gekoppeld aan de mobiliteitsaanpak (zie www.slimschoonreizen.nl).
Via de mobiliteitsaanpak gericht op woon- werkverkeer worden diverse activiteiten ontplooid voor het in stand houden en uitbreiden van het netwerk, het samenbrengen van bedrijven met vergelijkbare opgaven en het initiëren van projecten. Deze bedrijven zijn mogelijk ook interessant voor de logistieke aanpak. Vandaar dat er veel relatie zit tussen deze aanpakken.
Belangrijke insteek is om laagdrempelig gesprekspartner te zijn voor bedrijven voor het slimmer en schoner maken van de logistiek.
Er bestaat samenhang met het bredere logistiek netwerk. Dit bredere logistiek netwerk richt zich bijvoorbeeld op HR aspecten, Arbo en innovatie in bredere zin.
Concreet bestaan de activiteiten van de logistiek makelaar uit:
Daarnaast werkt de logistiek makelaar nauw samen met de logistiek adviseur modal shift, met laadconsulenten in het adviseren over laadinfrastructuur, mobiliteitsmakelaars in de regionale mobiliteitsaanpak en tot slot het Logistiek Netwerk regio Stedendriehoek.
In samenwerking met de Gelderse regio’s is een plan van aanpak opgesteld, waarin de ambities zijn vastgelegd t.a.v. de te behalen resultaten voor minder kilometers en dat de nog te rijden kilometers zo schoon als mogelijk zijn en voor de transitie naar duurzame mobiliteit (niet iedere regio heeft een ZE-zone en veel bedrijven komen niet in een ZE-zone). Dit is uitgedrukt in reductie van (spits)ritten, kilometers en CO2 en de aanschaf van ZE voertuigen door bedrijven. Uit het plan van aanpak blijkt welke inspanning de logistiek makelaar hiervoor zal leveren en wat dit naar verwachting moet opleveren.
Ieder kwartaal wordt de voortgang op de resultaten gemonitord en richting opdrachtgever via een voortgangsrapportage in beeld gebracht.
Eis 3 Tarieven
Het aangeboden uurtarief ligt tussen minimaal €105 per uur en maximaal €115 per uur, inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Eis 4
Kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde opleiding in de logistiek of over minimaal 5 jaar ervaring in een logistieke functie bij een logistiek dienstverlener of verlader. Hierdoor beschikt kandidaat aantoonbaar over brede kennis van de logistiek in het algemeen en van de samenstelling van de logistieke keten in het bijzonder.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de studierichting en het jaar waarin het diploma is behaald of benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring in een logistieke functie voldoet.
Eis 5
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2017 - heden) met de logistieke processen en de problematiek van vervoerders/verladers in de dagelijkse logistieke praktijk.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) minimaal 4 uitgevoerde logistieke opdrachten/projecten in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet.
Eis 6
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2014 - heden) met advisering in de logistieke sector en wordt door logistieke bedrijven/verladers beschouwd als een volwaardig gesprekspartner.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) minimaal 2 opdrachten/projecten in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring voldoet. Graag specifiek de logistieke bedrijven vermelden.
Wens 1 (30 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het leggen van verbanden tussen de logistieke processen en belangen van meerdere vervoerders en verladers en heeft collectieve veranderopties ontwikkeld en uitgewerkt, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Wens 2 (30 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met vermindering van het aantal ritten (minder kilometers) en/of vergroening van het wagenpark voor goederenvervoer van bedrijven (schone kilometers) en/of zero emissie stadslogistiek, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Wens 3 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring opgedaan met de logistieke sector van Gelderland (zowel vervoerders als verladers) en heeft daarmee kennis van de samenstelling en de structuur van de logistieke sector in Gelderland, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Wens 4 (20 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met de volgende gebieden: Bouwlogistiek, digitalisering logistiek/connected transport corridors, modal shift en laadinfrastructuur voor logistieke bedrijven, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Competenties te toetsen in interview
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
In totaal zijn er vijf (5) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.
Kandidaat dient minimaal een score van 25 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 25 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Tarieven
De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen).
AANVULLENDE VOORWAARDEN / OVERIGE INFORMATIE PROVINCIE GELDERLAND
Meerdere aanbiedingen
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om in geval van meerdere aanbiedingen van één en dezelfde kandidaat, ongeacht of deze van één of meerdere leverancier(s) afkomstig zijn, één of meer offerte(s) betreffende kandidaat terzijde te leggen. Alleen de offerte die als eerste is ontvangen zal dan in behandeling worden genomen.
Door provincie Gelderland worden uitsluitend offertes in behandeling genomen waarbij alle voor de beoordeling daarvan benodigde gegevens door leverancier zijn aangeleverd.
In geval van een administratief gebrek of een kennelijke vergissing met betrekking tot een eis of gunningcriterium in de offerte, behoudt Flextender zich het recht voor om de leverancier het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing te laten herstellen binnen een termijn van 1 werkdag, te rekenen vanaf de dag van verzending van een verzoek daartoe. Indien Flextender het gevraagde niet binnen de daartoe gestelde termijn heeft ontvangen of indien het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing naar de mening van provincie Gelderland niet door het antwoord is hersteld, wordt de offerte van de leverancier terzijde gelegd.
Gestanddoeningstermijn
Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.
Procedure
De procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de offertes beoordeeld op de eisen en de gunningcriteria kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.
Interviewfase
De interviews vinden plaats op maandag 8 september 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.
De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.
Wijze van beoordeling interview en gunningsbeslissing
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing.
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen.
Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.
Tarieven
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, minimaal uurtarief € minimaal € 105,- per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief € maximaal €115 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning.
Het overeengekomen uurtarief is in euro’s, omvat alle bela stingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking.
Flextender brengt voor deze opdracht een fee van €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Rechtsbescherming/bezwaar tegen gunningsbeslissing
In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om per e-mail via inhuur@gelderland.nl provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel.
Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.
Klachtenprocedure
In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen per e-mail via klachtenmeldpunt@gelderland.nl. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.
Social Return
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, één daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten.
Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creëren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten.
De Social Return coördinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coördinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.
CO2 resultaten
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht én benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) én een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.
Verbod op Russische betrokkenheid
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte én bij de uitvoering van de overeenkomst.
Leverancier verklaart in het bijzonder dat:
Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin.
Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat géén sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox