Gemeente Borger-Odoorn

Leerplichtambtenaar

Gemeente Borger-Odoorn

De opdracht­omschrijving

Gemeente Borger-Odoorn

Ben jij een ervaren leerplichtambtenaar en wil je jouw expertise inzetten voor het ondersteunen van jongeren, ouders en scholen binnen onze gemeente? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over de functie

Als leerplichtambtenaar bij de Gemeente Borger-Odoorn neem je zelfstandig een caseload over en werk je aan complexe casuïstiek. Je houdt toezicht op de naleving van de Leerplichtwet en zet je in om schoolverzuim te voorkomen of op te lossen. Dit doe je door middel van gesprekken, bemiddeling en samenwerking met partners zoals scholen, ouders en jeugdzorg.

Jouw werkzaamheden

  • Behandelen van een caseload, inclusief complexe zaken;

  • Voeren van verzuimgesprekken en het opstellen van verslagen;

  • Afhandelen van vrijstellingen (artikel 5 onder a en 5 onder b) en voeren van gesprekken hierover met betrokkenen;

  • Aanvragen van medisch advies en afwikkelen van de administratieve taken;

  • Schrijven van proces-verbalen;

  • Vastleggen van processen in het systeem;

  • Toezicht houden op naleving van de Leerplichtwet;

  • Handhaven van de wet door middel van waarschuwingen en boetes;

  • Adviseren en voorlichten van ouders en scholen;

  • Samenwerken met externe partijen zoals jeugdzorg.

De Eisen

  • De voorgestelde kandidaat is in loondienst aangeboden

De Wensen

  • 3 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar
  • Kennis van leerplichtwet / aanverwante regelgeving
  • Aantoonbare gemeentelijke kennis

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox