Het Kadaster

Lead ux digitaal stelsel omgevingswet

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Ben jij de coördinator die werk kan vinden en laten uitvoeren in een complexe organisatie? Ben jij een natuurlijke verbinder, houd je van overzicht en van webanalytics, UX research en digitale toegankelijkheid? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Het Kadaster werkt mee aan de (door)ontwikkeling van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en het bijbehorende Omgevingsloket. Wij verzorgen onder andere de kwaliteitsbewaking middels Web analytics, ondersteuning bij het digitaal toegankelijk maken en houden van de applicaties en gebruikersonderzoek.

De werkzaamheden voer je uit vanuit standplaats Apeldoorn. De DSO komt tweewekelijks bij elkaar in Lunetten en ieder kwartaal op diverse locaties. Je wordt hier ook verwacht te zijn.

Wat lever je op?
Je kennis en de ervaringen die je opdoet tijdens je opdracht, bundel je aan het eind van de opdracht in een duidelijk advies. Hierin staat beschreven hoe het Kadaster het werk voor DSO het best en duurzaam kan inrichten. Denk hierbij aan team-dynamiek, duidelijke rollen en processen om werk aan te nemen, op te halen en resultaten te verzilveren voor het team.  

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Jira;
  • Figma;
  • Figjam;
  • WCAG 2.1.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Als Coördinator Kwaliteit en Onderzoek ben je tijdelijk verantwoordelijk voor het aannemen van werk op het gebied van UX research, toegankelijkheid en webanalytics. Je zorgt dat de opdrachten bij de juiste specialisten in het team Kwaliteit en Onderzoek terecht komen en zorgt dat resultaten zichtbaar worden in de DSO-organisatie. Omdat de verschillende teams die aan het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) verspreid over Nederland werken, is het ook belangrijk dat je contact maakt en houdt, en het werk niet alleen naar het team brengt, maar ook werk gaat halen bij de diverse Scrum-teams. 

Je hoeft zelf dus geen specialist te zijn en je hebt geen HR-verantwoordelijkheden, maar je zorgt wel dat er een constante stroom opdrachten het team in komt en dat mensen weten waar ze aan toe zijn. Resultaten worden goed vastgelegd en gedeeld.


Competenties

  • Overzicht houdt over lopende projecten en backlogs van de teamleden;
  • Zorgdragen voor bekendheid van het team en wat je bij het team kunt halen;
  • Kansen signaleren voor het team en deze omzetten in concrete opdrachten vanuit de DSO organisatie;
  • Zichtbaar maken welke waarde het team levert en zo nieuwe vraag ophalen;
  • Een verbindende rol spelen tussen verschillende afdelingen en stakeholders;
  • Overstijgend nadenken over hoe we het werk beter, zichtbaarder en duurzamer kunnen doen.

Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.

 

De Eisen

  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
  • Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van Europees aanbesteden en contract- en leveranciersmanagement;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van (complexe) inkooptrajecten;
  • Minimaal 2 jaar ervaring in IT-gerelateerde inkopen.
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4;
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;

De Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
07 juli 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox