gemeente Utrecht

Kwartiermaker onderwijs

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Bij Maatschappelijke Ontwikkeling en in het bijzonder bij team onderwijs, zoeken we een kwartiermaker. Collega’s bij onderwijs (35 mensen bij beleid en 50 bij leerlingzaken) werken aan het kansrijk opgroeien van kinderen en jongeren. We doen dit samen met aanbieders van Voorschoolse Educatie, scholen, vervoerders, jeugdhulpaanbieders en vele anderen. 
Zoals de opgaven in de stad, zijn we als organisatie continue in beweging. Bij onderwijs betekent dit dat we de collega’s van beleid en uitvoering meer aan elkaar willen verbinden. Hierdoor verwachten we beter te sturen op de keten en de resultaten in de stad. De manager onderwijs wordt verantwoordelijk voor het geheel. Dit vraagt iets van de teams en de aansturing. Daar hebben we hulp op nodig. Een kwartiermaker.

Je opdracht en taken zijn:
Als kwartiermaker heb je de opdracht om de manager onderwijs tijdelijk te ontlasten in de dagelijkse aansturing van het (beleids)team onderwijs, de ondersteuningsstructuur binnen het (beleids)team onderwijs aan te passen en te adviseren op de samenwerking tussen beleid op leerlingzaken en de uitvoering van leerlingzaken.

Vragen die we daarin met elkaar beantwoorden zijn:
•    Wat heeft het team nodig in het werken met de nieuwe ondersteuningsstructuur met twee (aan te stellen) teamleiders?
•    Hoe werken we samen tussen beleid en uitvoering? 
•    Leerlingzaken is ingedeeld langs sectoren en units. Wat leren we van deze principes en zijn ze breder toepasbaar? 
•    Hoe willen we het accountmanagement inrichten? Denk hierbij aan leerlingenvervoer, maar ook de sectoren zoals: primair onderwijs, voortgezet onderwijs, etc In het DUS traject krijgt dit aandacht, wat resteert is de vraag wat de meest passende positionering van het accountmanagement is.
•    Wat is de functie en daarmee beste positie in organogram voor de kwaliteitsbewaking van primaire processen? Is dit onderdeel van de lijn of meer een staffunctie.
•    Wat heeft de mogelijke van het aanmeldbeleid bij team leerplicht nodig voor implementatie?
•    Wat typeert de eigenheid en identiteit van team leerlingzaken, zodat we weten welke onderdelen we willen koesteren die bijdragen aan de opdracht aan team Leerlingzaken? 
•    Hoe ziet de ondersteuning van de manager en teamleiders eruit? Dit gaat over de ondersteuning op de agenda, maar ook op bijvoorbeeld bestuurlijke zaken en P&C proces.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
  • • Minimaal 5 jaar ervaring met -en kennis van organisatie inrichting en het ondersteunen van teams daarin; • Minimaal 5 jaren ervaring in het sociaal domein en de complexiteit van de belangrijke opgaven; • Kennis van het onderwijs is een pré. • Minimaal 5 jaren ervaring met werken bij een gemeente; • Minimaal 10 jaren ervaring als leidinggevende en/of HR eindverantwoordelijkheid; • Goed gevoel voor politieke verhoudingen en binnen deze dynamiek een weg weten te vinden; • Flexibel en goed omgaan met de maatschappelijke en politieke druk(te)

De Wensen

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Beschrijf jouw ervaring met -en kennis van organisatie inrichting en het ondersteunen van teams.
  • Aantal jaren werkervaring met -en kennis van organisatie inrichting en het ondersteunen van teams: - 0 tot 4 jaar - 4 tot 6 jaar - Meer dan 6 jaar
  • Aantal jaren werkervaring in het sociaal domein en de complexiteit van de belangrijke opgaven.  - 0 tot 4 jaar - 4 tot 6 jaar - Meer dan 6 jaar
  • Aantal jaren ervaring als leidinggevende en/of HR eindverantwoordelijkheid: - 0 tot 8 jaar - 8 tot 10 jaar - Meer dan 10 jaar
  • Werkervaring binnen een gemeente: (selecteer de grootste optie waarbinnen jij werkervaring hebt) - G4 gemeente - 100.000+ gemeente - Kleinere gemeente - Ik heb geen werkervaring binnen een gemeente
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres? Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 140,-. Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox