gemeente Utrecht
max €125 per uur
Utrecht
24 uur per week
02 juli 2025
02 oktober 2025
Opdrachtomschrijving:
Analyse
- Een korte beschrijving van de huidige situatie en werkwijzen (bezetting, taken en interne relaties (stedenbouw/erfgoed/VTH)).
- Een quick scan van de organisatie/bezetting van secretariaten in andere grote steden door middel van telefonische en schriftelijke vragen
- Interviews binnen de gemeente Utrecht met de medewerkers van het secretariaat, de voorzitter en secretaris van de commissie, directeuren (of afdelingshoofden/teammanagers) Ruimte en VTH (ophalen van ervaringen).
Advies
- Opstellen advies m.b.t. de bezetting van het secretariaat van de commissie (kwantiteit en kwaliteit). Hierbij wordt ingegaan op 2 scenario’s: situatie nu en op langere termijn (5 jaar). Het advies betreft de doorontwikkeling van het Bureau in relatie tot de Omgevingswet, de verbrede commissie en de relatie met Vergunningen (VTH, toekomstperspectief). Hierin worden de aanbevelingen van de commissie zoals opgenomen in het jaarverslag 2023-2024 betrokken en ook wordt de samenwerking/rolverdeling met de Kwaliteitsteams en Supervisoren meegenomen.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als het advies met scenario’s is afgestemd en opgeleverd middels een adviesrapport.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 7 & 14 juli. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox