Zuid-Holland Bereikbaar

Hoofd financiën

Zuid-Holland Bereikbaar

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Ben jij klaar voor een nieuwe uitdaging in je carrière? Stichting Zuid-Holland Bereikbaar (hierna ‘ZHB’) zoekt een Hoofd Financiën. Onze organisatie is nog redelijk nieuw en er is genoeg te bouwen. Het werken voor ZHB is een mooie kans om je expertise in te zetten. We hebben 8 moederorganisaties bestaande uit centrale en decentrale overheden die onderdeel zijn van een uniek samenwerkingsverband. Benieuwd naar alle werkzaamheden? Lees dan snel verder! 

Wie is ZHB? 

Zuid-Holland Bereikbaar is een samenwerking van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland, gemeente Den Haag, gemeente Rotterdam, Metropoolregio Den Haag Rotterdam (MRDH), Havenbedrijf Rotterdam en ProRail. 

Onze hoofdtaak is het verbeteren van de bereikbaarheid in Zuid-Holland. Om dit te realiseren zorgen wij, met de partners, dat de hinder tijdens werkzaamheden beperkt blijft en leveren wij een bijdrage aan de duurzame gedragsveranderingen. Bij ZHB werken ongeveer 100 mensen.  Dat is een vaste basis van circa 30 medewerkers en zo’n 70 mensen in een flexibele schil.  

Wat ga je doen? 

Onze kleine maar complexe organisatie is nog redelijk nieuw en er is genoeg te bouwen. We zijn uit de opstart hectiek en willen verder door ontwikkelen en vernieuwen. De financiële functie op een hoger niveau brengen. Processen goed inrichten en verbeteren.  

Je bent een “meewerkend voorman” en verantwoordelijk voor de administratie, het coördineren en adviseren bij de totstandkoming van de begroting van ZHB en andere Planning & Control producten. Je bewaakt de begroting en de realisatie, analyseert afwijkingen en trends en signaleert waar nodig. Ook draag je zorg voor de totstandkoming van de jaarrekening. 

Je werkt in het Finance team samen met de administrateur en de medewerker financiële administratie en maakt deel uit van het overkoepelende team Bedrijfsvoering waarin ook inkoop, HR, projectmanagement en office management zijn ondergebracht. Het team Bedrijfsvoering is klein, het takenpakket breed dus samenwerken is heel belangrijk. Je kunt omgaan met de verschillende informatie wensen van de acht deelnemende partners binnen het samenwerkingsverband. 

Taken en verantwoordelijkheden 

  • Ontwikkelen van structuren, systemen en procedures, gericht op een optimaal verloop en een optimale beheersing/control van het administratief proces.  

  • Processen optimaliseren, goed inrichten en borgen. 

  • Het maandelijks leveren van tijdige en adequate managementinformatie en analyse. 

  • Ontwikkelen van ken- en stuurgetallen. 

  • Coördineren en ondersteunen van de totstandkoming van begrotingen en budgetten. 

  • Begeleiden/adviseren van projectleiders bij het opstellen van begrotingen en projectbudgetten en de periodieke controle hiervan. 

  • Bewaken van de begroting en de realisatie, signaleren van (dreigende) overschrijdingen en adviseren over gewenste begrotingsaanpassingen. 

  • Zorgdragen voor de totstandkoming van de jaarrekening in samenwerking met de administrateur. 

  • Je begeleidt de externe accountantscontrole op de jaarrekening en op projecten. Je levert als voorbereiding hierop dossiers bij de accountants aan. 

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van het MT over financieel gerelateerde kwesties. 

  • Je informeert samen met de directeur structureel de Raad van toezicht. 

Competenties en vaardigheden 

  • Je bent ervaren in Finance en Finance-verbetertrajecten, pakt nieuwe materie snel op. 

  • Je wilt en kunt processen vernieuwen en verbeteren. 

  • Je bent analytisch, doelgericht, probleemoplossend en samenwerkingsgericht. 

  • Je bent onafhankelijk, oordeelsvormend, beschikt over doorzettingsvermogen en  overtuigingskracht. 

  • Je vindt het leuk om in een klein team te werken en zelf ook de handen uit de mouwen te steken.  

Goed om te weten 

  • 32–36 uur per week.  

  • Aanwezig op locatie Delft en/of Rotterdam ca. 2 dagen per week, verder thuiswerken/hybride. 

  • Periode minimaal 2 jaar, verlenging mogelijk. 

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding in een financieel/economische richting
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare financiële functie.
  • Het maximum tarief is €125,--
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het leiden van ontwikkel-, verbeter- en implementatietrajecten binnen financiële omgeving.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het maken van analyses, procesinrichtingen, procesbeschrijvingen en het opstellen van adviezen en rapportages.
  • Kandidaat heeft cv en motivatiebrief aangeleverd
  • Kandidaat is geen zzp'er

De Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in het leiden van ontwikkel-, verbeter- en implementatietrajecten binnen financiële omgeving.
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een eindverantwoordelijke financiële functie.
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het gebruik van het ERP systeem AFAS
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in de publieke sector
  • Naast de gevraagde kennis en ervaring beschikt de kandidaat over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - analytisch - resultaatgericht - probleemoplossend - onafhankelijk - samenwerkingsgericht - doorzettingsvermogen - overtuigend

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox