Gemeente Breda

Kwaliteitsmedewerker

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Energieke en daadkrachtige kwaliteitsmedewerker gevraagd !
 
 
Intro  

Het nieuwe Bestuursakkoord in 2018 ‘Lef en Liefde’ geeft richting aan de inhoud van de taakstelling. Werk is een van de centrale kernpunten
in dit Bestuursakkoord. “ Breda aan het werk” heeft tot doel om de werkgelegenheid te  bevorderen en daarbij wordt ondernemerschap gestimuleerd en ondersteund. Daarnaast wordt er ingezet om 1000 mensen minder in de bijstand te verwezenlijken middels de Bredase methode:

Onder de noemer van 'Breda Doet' zijn sinds de decentralisaties in 2015 veel veranderingen in gang gezet. Dit met de bedoeling om mensen in Breda zoveel als mogelijk in hun eigen bestaan te laten voorzien. In het afgelopen jaar heeft binnen het Sociaal Economisch Domein een herinrichting van de organisatie plaatsgevonden om deze doelstelling te kunnen realiseren. Binnen dit domein werken de drie ketens Participatie, WMO en Jeugd (zoveel als mogelijk) integraal aan de verschillende relevante vraagstukken. Daarnaast is er in dit verband onder meer samenwerking met Economie en Onderwijs.

De openstaande opdracht heeft betrekking op de Keten Participatie

De Keten Participatie kent de volgende Teams; Regie, Re-Integratie/WSP, Inkomensspecialisten, Uitkeringenbeheer, Schuldhulpverlening / Kredietbank, Juridische Zaken en Naleving.

Om onze ambities vorm te geven zijn we binnen de keten Participatie van het sociaal Economisch Domein op zoek naar een energieke en ondernemende kwaliteitsmedewerker ter ondersteuning van de teamleiders en uitvoerende medewerkers.

 
 
Wat ga je doen?
  • Je bent kartrekker binnen projecten die spelen in het Sociaal domein en koppelt resultaten terug.
  • Je adviseert over kwaliteitsverbetering van het beleid, interne richtlijnen, werkprocessen, systemen, procedures en informatievoorziening.
  • Je ontwikkelt en onderhoudt werkprocessen en middelen t.b.v. de uitvoering n.a.v. beleidsmaatregelen en (veranderende) wet- en regelgeving.
  • Je ondersteunt bij het genereren en verifiëren van  management- en bestuurlijke informatie.
  • Je initieert en participeert in overleggen, (project)werkgroepen expertmeetings.
  • Je toetst rapportages en beschikkingen.
  • Je werkt activiteit gericht
  • Je signaleert knelpunten/trends/ontwikkelingen vanuit de uitvoeringspraktijk en doet voorstellen voor verbetering.
  • Je onderhoudt de relatie met interne partijen binnen de gemeente of met regiogemeentes indien van toepassing.
  • Je werkt doelgericht binnen de daarvoor gestelde termijn voor het behalen van afgesproken resultaten.
We zoeken jou!

Je verricht jouw taken samen met de andere collega’s op het terrein van kwaliteit, beleid en projecten binnen de keten Participatie.

Op basis van het recente plan voor Beleid en Kwaliteit zetten we de ondersteuning binnen de Keten Participatie breed in en acteren daar waar de behoefte het groots is en doen dit over processen (Teams) heen. Tegelijkertijd hebben we bij de kwaliteitsmedewerkers en beleidsadviseurs eigenaren benoemt die in eerste instantie aanspreekpunt zijn voor het desbetreffende proces (Team). Bij deze eigenaren ligt de zgn. primaire kennis van dat betreffende proces. In onderling overleg wordt de koers voor facilitering uitgezet en afgestemd in de overleggen en aan de hand van maand en kwartaal agenda’s per adviseur verder vorm gegeven. We werken hierbij activiteiten gericht.

 
  • Initiatiefrijk, doortastend en ondernemend
  • Kunnen samenwerken
  • Projectmatig kunnen werken
  • Overtuigings- en veranderkracht
  • Mondelinge en schriftelijke communicatie
  • Feedback kunnen geven
  • Plannen en organiseren
  • Omgevingsbewust
  • Stressbestendig
  • Analytisch, nauwkeurig en gestructureerd
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Kennis en ervaring met processen en systemen
 
Wie zijn wij:

Afdelingsinformatie:

De openstaande vacature heeft betrekking op de Keten Participatie

De Keten Participatie kent de volgende Teams:  Regie, Re-Integratie/WSP, Inkomensspecialisten, Uitkeringenbeheer, Schuldhulpverlening / Kredietbank, Juridische Zaken en Naleving.

We werken binnen de keten met gedreven en bevlogen mensen die graag de burger van Breda willen verder helpen. En tot slot; We zijn een Brabantse gemeente en vinden gezelligheid ook heel belangrijk, humor is dus een pré!



Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie
 

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met Suite, Excel en werken met data uit dashboard systemen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van de Participatiewet . Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. -projectmatig kunnen werken -initiatiefrijk -doortastend -ondernemend -kunnen samenwerken -overtuigings- en veranderkracht -goede mondelinge- en schriftelijke communicatie -bestuurlijke sensitiviteit -analytisch -nauwkeurig -gestructureerd -goed kunnen plannen en organiseren
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker. Dit moet blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox