Werk en Inkomen Lekstroom

Kwaliteitsadviseur werk

Werk en Inkomen Lekstroom

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Werk en Inkomen Lekstroom mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van Werk en Inkomen Lekstroom. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Werk en Inkomen Lekstroom merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Organisatie
Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) is de uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomen en schuldhulpverlening voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik en Nieuwegein. Vanuit het Stadshuis in Nieuwegein en deels ook op locatie werken we met ruim 200 mensen aan het gericht vooruit helpen van onze klanten. Wij bieden inkomensondersteuning en verstrekken uitkeringen waar nodig. Ook stimuleren we mensen om naar vermogen mee te doen in de maatschappij. Bij WIL werken we vanuit een mensgerichte aanpak. Waar mogelijk passen we maatwerk toe binnen de geldende wet- en regelgeving.

Opdracht
Binnen het programma Werk van WIL wordt gewerkt aan het participeren en re-integreren van inwoners, alsmede het verduurzamen van werk voor inwoners met een structurele arbeidsbeperking. Als kwaliteitsadviseur ben je de vakinhoudelijke specialist voor het programma Werk. De kwaliteitsadviseur adviseert de organisatie over vraagstukken op het gebied van Werk en Inkomen, beleidsuitvoering en kwaliteitsverbetering.  Daarnaast toetst en evalueert de kwaliteitsadviseur de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving en ontwikkelt hij/zij beleids- en beheersinstrumenten ter implementatie en uitvoering.  De kwaliteitsadviseur vertaalt ontwikkelingen in voorstellen / programma’s en presenteert daarbij de effecten en beleidsdoelstellingen.

Concreet wordt de kwaliteitsadviseur zelfstandig ingezet om binnen het programma werk de volgende projecten / opdrachten tot uitvoering te brengen:

  • Marginale zelfstandigen en BBZ: uitzoeken wat de huidige instructies zijn en eventueel actualiseren.
  • Part time zelfstandigen: uitzoeken en instructies schrijven
  • Instructies Job coaching en Loonkostensubsidie actualiseren
  • Suite: actualiseren invul velden in suite. Nieuwe en/of bestaande instructies schrijven of aanpassen.
  • CompetenSys: uitzoeken instructies, aanpassen/schrijven instructies.

De opdracht is tijdelijk van aard en heeft een looptijd van 6 maanden. De duur is afgestemd op de benodigde tijd om het proces binnen de organisatie en de aangesloten gemeenten zorgvuldig te doorlopen waarbij de kans bestaat dat meer tijd benodigd is voor een goede afronding.

Tenslotte bewaakt de kwaliteitsadviseur de kwaliteit en actualiteit van werkprocessen en procesbeschrijvingen.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Kritisch;
  • Oplossingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van Werk en Inkomen Lekstroom inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Hybride werken mogelijk: ja.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie (kwaliteitsadviseur / kwaliteitsmedewerker) binnen het sociaal domein bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Suite. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van werkinstructies, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van overheidsbeschikkingen en rapportages, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie (kwaliteitsadviseur/kwaliteitsmedewerker).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox