Gemeente Urk

Klantmanager wmo / jeugd

Gemeente Urk

  • geen max tarief

  • Flevoland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 08 april 2024

  • 30 september 2024

De opdracht­omschrijving

Klantmanager WMO/ Jeugd  32 tot 36 uur  


Wat hebben we jou te bieden? 

  • Een functie met impact op het unieke en dynamische Urk  

  • Flexibiliteit in werktijden voor een goede werk-privé balans 

  • Mogelijkheid om thuis te werken

  • Alle ruimte om je verder te ontwikkelen  

  • Werken in collegiaal team van 5 collega’s 

 

Waar kom je te werken? 

Je draagt bij aan het team Sociaal Domein. In dit team vindt beleidsontwikkeling plaats en  de uitvoering van de voorzieningen in de Jeugdzorg, WMO en Participatie.  

Je komt te werken in een team waarin integrale samenwerking vereist is, omdat we er van overtuigd zijn dat er raakvlakken zijn op de diverse beleidsterreinen. Vandaar dat de uitvoering en beleidsontwikkeling van het Sociaal Domein in 1 team ondergebracht zijn.  

Zo wordt beleid ontwikkeld en uitvoering gegeven op het gebied van jeugdzorg, WMO, participatie, onderwijs, welzijn en sport.  

 

Wat ga je doen in de functie? 

Je ondersteunt de inwoners bij het participeren in de samenleving. Dat kan onder andere door het inzetten van een WMO- of Jeugdhulp arrangement. Je bent verantwoordelijk voor de brede intake van inwoners die er melding van hebben gedaan dat zij een beperking ondervinden bij het deelnemen aan de samenleving en op zoek zijn naar (individuele) ondersteuning. Je voert gesprekken bij inwoners thuis. Je brengt samen met de inwoner in beeld welke vragen er zijn, wat de inwoner zelf kan, wat zijn/haar omgeving kan bijdragen en wat er dan nodig is. Samen met de inwoners bepaal je de resultaten die behaald moeten worden.   

Je verwijst eventueel terug naar de maatschappelijke partners of stelt een beschikking op voor een individuele (maatwerk)voorziening. Als regisseur bewaak je de procedures, de afspraken en de doorlooptijden. Je monitort de voorziening op kwaliteit en doelmatigheid. Je vraagt offertes aan en beoordeelt offertes van WMO en Jeugdzorg voorzieningen. Je voert mediation gesprekken. Vanuit je rol ben je sparringpartner binnen het team, bijvoorbeeld bij casuïstiekbespreking.  

Onze organisatie introduceert de komende periode een nieuwe manier van werken voor een aantal maatwerkvoorzieningen; het resultaat gericht indiceren. Jij maakt in je werkzaamheden deel uit van deze ontwikkelingen en staat achter deze manier van werken.  

 

Wie ben jij en wat heb je in huis? 

  • Klantgericht werken zit in je. Je bent empathisch en communicatief sterk en bent een doorpakker die overwicht inzet waar nodig.  
  • Daarnaast heb je een relevante opleiding afgerond op Hbo niveau.
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving op het gebied van maatschappelijke dienstverlening of jeugd-/ ouderenzorg. Je hebt inzicht in het veld van organisaties die bij het vakgebied betrokken zijn.
  • Je bent vaardig in het bespreken en beoordelen van problemen om inzicht te krijgen in situaties. Een advies of beschikking opstellen kost je geen moeite.  
  • Je bent in het bezit van een SKJ certificaat 
  • Tot slot ben je een verbinder in de samenwerking met collega’s of externen.  

De Eisen

  • De kandidaat zorgt voor een eigen laptop en telefoon.
  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van het Sociaal Domein in de afgelopen 5 jaar. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat is SKJ geregistreerd.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over een afgeronde (aanvullende) opleiding voor het Sociaal Domein (bijv. SJD, SPH, MWD en Social Work). Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van het Sociaal Domein. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbare kennis van WMO en/of Jeugd.
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbare werkervaring bij een gemeente.
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbare ervaring met het voeren van gesprekken en/of het opstellen van adviezen/beschikkingen.
  • De gesprekken vinden onder voorbehoud plaats op 4 april. Hier graag rekening mee houden. Bevestiging van de gespreksdatum volgt nog.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Klantgericht werken zit in je. Je bent empathisch en communicatief sterk en bent een doorpakker die overwicht inzet waar nodig.   - Tot slot ben je een verbinder in de samenwerking met collega’s en/of externen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox