Werkplein Hart van West-Brabant

Klantmanager Werk & Participatie

Werkplein Hart van West-Brabant

De opdracht­omschrijving

De maatschappij is continue aan het veranderen. We zijn op weg naar een participatie- en netwerkmaatschappij. Ook voor het Werkplein betekent dit een ontwikkeling, naar een Werkplein met HART voor de inwoners van West-Brabant.

Wil jij onderdeel zijn van een organisatie die de mens centraal stelt en breder kijkt dan alleen naar de uitvoering van de Participatiewet? We verdiepen ons in de persoonlijke situatie van inwoners, ondersteunen bij werk en inkomen en brengen ze waar nodig in contact met onze partners in het sociale domein. Wil jij je steentje bijdragen aan deze ontwikkelingen?

Het Werkplein Hart van West-Brabant is op zoek naar meerdere:

Klantmanagers Werk

(24 tot 36 uur per week)

Het betreft hier tijdelijke functies tot 1 september 2022 met kans op verlenging. Je werkt vanuit onze locaties in Etten-Leur en Roosendaal. Jouw uitdaging De Klantmanager Werk heeft als doel onze inwoners te activeren, te laten participeren of te bemiddelen naar werk. Je beheert je eigen caseload en stelt voor je kandidaten trajectplannen op, welke je ook monitort. Deze plannen kunnen gericht zijn op bemiddeling naar werk, het verkleinen van de afstand tot de arbeidsmarkt, maar ook op het doorverwijzen naar het juiste zorgtraject. Onze ambitie is om gericht individueel maatwerk te leveren toegespitst op de doelgroep. Je werkt nauw samen in een team van collega klantmanagers. Met hen werk je samen aan de gezamenlijke doelen. Hoe ziet jouw werkdag eruit? Jouw werkdag als Klantmanager Werk is afwisselend en uitdagend! Je begint de dag met een overleg met je directe collega’s. Hierin is ruimte voor casuïstiekbespreking en er worden ontwikkelingen binnen de organisatie besproken. Na dit overleg heb je een afspraak met een nieuwe kandidaat, in dit brede gesprek breng je de situatie op verschillende leefgebieden in beeld om zo een eerste inschatting te kunnen maken van wat deze kandidaat nodig heeft en op welk traject of bij welke werkgever deze kandidaat zou kunnen passen. Na deze afspraak is het tijd voor een aantal evaluaties van lopende trajecten en plaatsingen. Dit kunnen leerwerktrajecten maar ook voortgangsgesprekken met inwoners die recent zijn gestart in een nieuwe baan. In deze evaluaties stuur je bij waar nodig en maak je direct een vervolgafspraak. Na de lunch heb je een afspraak met een andere dedicated klantmanager waarin je afstemt of een inwoner jobready is en waarin je samen bekijkt bij welke werkgevers er mogelijkheden zijn voor deze inwoner. Na deze afspraak zorg je ervoor dat je nog voldoende tijd beschikbaar hebt om jouw administratie zorgvuldig op orde te brengen. Wat vragen wij van je in algemene zin? • Je hebt een HBO werk- en denkniveau. • Je beschikt over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. • Je hebt een duidelijk motivatie voor deze vacature én voor het werken bij onze organisatie. • Je bent vanaf 1 januari 2022 beschikbaar voor 24 tot 36 uur per week, waarbij eerder starten mogelijk is.

Wat vragen wij van je in specifieke zin? • Je hebt al enkele jaren werkervaring in een vergelijkbare positie. • Je hebt ervaring en affiniteit met de verschillende doelgroepen die vallen onder de Participatiewet. • Je hebt actuele kennis van de Participatiewet, ervaring met Suite/GWS is een pré. • Je zoekt actief de samenwerking op met collega’s en netwerkpartners. • Je bent een aanpakker, flexibel en wendbaar. • Je weet je weg te vinden in een relatief grote organisatie.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat kan starten tussen 1-12-2021 en 15-1-2022KeuzemogelijkhedenMogelijke startdatum tussen 1-12-2021 en 31-12-2021 (0 Punten)Mogelijke startdatum tussen 1-1-2022 en 15-1-2022 (0 Punten)
  • Kandidaat is beschikbaar voor 24-36 uur per week.Keuzemogelijkheden24-28 uur per week (0 Punten)28-32 uur per week (0 Punten)32-36 uur per week (0 Punten)
  • In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. De kandidaat die u presenteert is bij uw bureau in dienst of, indien u zelf als ZZP’er inschrijft, bent u bereid deze opdracht op basis van een detacheringsovereenkomst via een bureau in te vullen.

De Wensen

  • Kandidaat is een aanpakker, flexibel en wendbaar.Keuzemogelijkhedenblijkt tijdens het gesprek (3 Punten)blijkt in mindere mate tijdens het gesprek (1 Punten)
  • Kandidaat is energiek, werkt graag samen, heeft passie voor de doelgroep en weet zijn/haar weg te vinden in een relatief grote organisatieKeuzemogelijkhedenblijkt voldoende het gesprek (3 Punten)blijkt onvoldoende tijdens het gesprek (0 Punten)
  • Kandidaat heeft affiniteit met de doelgroepen van de ParticipatiewetKeuzemogelijkhedenblijkt voldoende tijdens het gesprek (3 Punten)blijkt onvoldoende tijdens het gesprek (0 Punten)
  • Kandidaat heeft HBO denk- en werkniveau
  • Kandidaat beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van de Participatiewet én de doelgroepen binnen deze wet.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar recente werkervaring als klantmanager Werk & ParticipatieKeuzemogelijkheden3 jaar of langer (4 Punten)minder dan 3 jaar (2 Punten)
  • Kandidaat is in staat om actief de samenwerking te zoeken met interne en externe collega's, zoals bijvoorbeeld het werkgeversservicepunt, leerwerkbedrijf, re-integratiebedrijven etc.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar recente ervaring met GWS/SuiteKeuzemogelijkhedenKandidaat heeft ervaring met genoemd systeem. (3 Punten)Kandidaat heeft geen ervaring met genoemd systeem. (1 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox