Werkplein Hart van West-Brabant
geen max tarief
Noord-Brabant
36 uur per week
15 juli 2021
31 december 2021
De maatschappij is continue aan het veranderen. We zijn op weg naar een participatie- en netwerkmaatschappij. Ook voor het Werkplein betekent dit een ontwikkeling, naar een Werkplein met HART voor de inwoners van West-Brabant.
Wil jij onderdeel zijn van een organisatie die de mens centraal stelt en breder kijkt dan alleen naar de uitvoering van de Participatiewet? We verdiepen ons in de persoonlijke situatie van inwoners, ondersteunen bij werk en inkomen en brengen ze waar nodig in contact met onze partners in het sociale domein. Wil jij je steentje bijdragen aan deze ontwikkelingen?
Naast het Werkplein breed, maakt Team Werk een ontwikkeling door. Wil jij samen met het team bekijken wat het betekent om nog meer aan te sluiten bij de steeds veranderende omstandigheden? Ben jij in staat om je creativiteit in te zetten om de inwoner te begeleiden naar werk?
Het Werkplein Hart van West-Brabant is op zoek naar een:
Klantmanager Werk
(32 tot 36 uur per week)
Met ingang van 15 juli 2021, in ieder geval tot 31 december 2021. Het betreft hier een tijdelijke functie. Je werkt zowel thuis als op kantoor (indien mogelijk) in Etten-Leur en Roosendaal. Jouw uitdaging De Klantmanager Werk heeft als opdracht kandidaten uit de doelgroep bemiddelbaar met ondersteuning met arbeidsmarktperspectief te activeren. Je beheert je eigen caseload en stelt voor je kandidaten trajectplannen op, welke je ook monitort. Deze plannen kunnen gericht zijn op het verkleinen van de afstand tot de reguliere arbeidsmarkt, maar ook op het doorverwijzen naar het juiste zorgtraject. Onze ambitie is om gericht individueel maatwerk te leveren toegespitst op de doelgroep. Wanneer een kandidaat klaar is voor een volgende stap richting de arbeidsmarkt draag je deze over aan een andere dedicated klantmanager. Je werkt nauw samen in een team van collega klantmanagers binnen deze doelgroep, het werkgeversservicepunt en externe partijen.
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Jouw werkdag als Klantmanager Werk is afwisselend en uitdagend. Je beheert zelf je agenda en plant je eigen afspraken. Dagelijks voer je gesprekken met kandidaten uit je caseload over de verschillende mogelijkheden voor zijn/haar ontwikkeling. Je brengt de situatie op de verschillende leefgebieden in kaart door middel van de applicatie SZeebra diagnose en bespreekt de stappen die je kandidaat kan gaan maken. Dit sla je op in een trajectplan dat zo nodig wordt geëvalueerd en bijgesteld. Je maakt daarbij gebruik van een scala van instrumenten dat het Werkplein beschikbaar heeft voor haar inwoners. Zodra je kandidaat jobready is kan deze worden overgedragen naar het Werkgeversservicepunt voor directe bemiddeling naar een betaalde baan. Vaak bespreek je een casus met je collega of coördinerend klantmanager uit je eigen team, de andere teams of externe partijen. Deze externe contacten heb je bijvoorbeeld met medewerkers van leerwerkbedrijven, hulpverleningsinstanties, opleidingen en bewindvoerders. Elke 2 weken heb je een overleg met je eigen klantgroep en elke 3 weken is er een teamoverleg. In de huidige situatie gebeurt
dit vaak door middel van (video-)bellen, Zoom en Teams. Al dit werk registreer je in diverse systemen (met name Suite, Zaaksysteem en verzuimsysteem REGAS/Argonaut) die we bij het Werkplein gebruiken, dus ook voor je administratieve verwerking plan je zelf voldoende tijd in je agenda.
Wat vragen wij van je in algemene zin?
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox