Gemeente Oldenzaal

Klantmanager werk

Gemeente Oldenzaal

De opdracht­omschrijving

Het team Werk & Inkomen van het domein Maatschappij van de gemeente Oldenzaal is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet, de Inburgeringswet en de Wet sociale werkvoorziening (Wsw). De klantmanager werk ondersteunt en motiveert cliënten bij het vinden van een passende werkplek, zodat minder mensen een beroep te laten doen op een uitkering.  
 
Dit ga je doen:

  • Individuele gesprekken voeren met cliënten om een passende werkplek te vinden.
  • Voeren van een intakegesprekken met de cliënt, de inkomensconsulent en een poortwachtersfunctie.
  • Een brede diagnose vaststellen van cliënt op diverse leefgebieden i.s.m. team jeugd en WMO.
  • Opstellen plan van aanpak, waarbij wordt ingezet gericht op het vergroten van arbeidskansen.
  • Onderhouden van contacten met externe partijen en betrokken hulpverleners.
  • Opstellen van rapportages en beschikkingen.
  • Verrichten van diverse administratieve handelingen in verschillende systemen.
  • Werkplekken van cliënten bezoeken om inzicht te krijgen in het functioneren van cliënt.
  • Uitvoering van de loonsubsidieregeling, van aanvraag tot en met de toekenning.
  • Beoordelen en opleggen van een maatregel.


  
Dit ben/breng jij:

  • Je hebt HBO werk/denkniveau.
  • Ervaring in het coachen en begeleiden van mensen. 
  • Wetgeving Sociale Zekerheid is jou niet vreemd.
  • Kennis en inzicht op het gebied van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.
  • Communicatief sterk; je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
  • Goede netwerker en sterk in relaties onderhouden.
  • Kennis van sociale kaart omgeving Oldenzaal.
  • Inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van mensen.
  • Beschikking over goede digitale (E-Suite / Office / Teams) en administratieve vaardigheden.
  • Beschikking over sociale vaardigheden en bent een teamplayer.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • werkervaring bij een gemeente specifiek binnen werk en inkomen, denk aan inzet als consulent werk en inkomen bij een gemeente is een pre.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met begeleiding van inwoners naar betaald werk met aandacht voor doelmatige en rechtmatige verstrekking van de uitkering (participatiewet)
  • Ervaring met EAF project: Screenen en begeleiden van alle langdurige uitkeringsgerechtigden van een gemeente op de mogelijkheid voor arbeidsschakeling.

De Wensen

  • Minimaal 10 jaar ervaring met het werken in een gemeente in de functie van klant- of accountmanager.
  • Systeemkennis; werkervaring met Suit4Wiz, Competensys, Sonar/WBS, Mextra, Stratech, Suwinet en Dariuz.
  • Lid van SAM (beroepsvereniging Klantmanagers)
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. * Gedreven * Communicatief * Doortastend * Resultaatgericht * Gericht op kansen * Oplossingsgericht

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox