Gemeente Lelystad
max €55 per uur
Flevoland
36 uur per week
01 april 2021
30 september 2021
Opdracht inhuur
Klantmanager Statushouders Sociaal Domein (schaal 9 functie) Per 1 april 2021 Duur: tot 1 oktober 2021 met optie tot verlenging Omvang: 28-36 uur per week Het team... Het team mutaties werkt binnen het sociaal domein van de gemeente Lelystad. Het team draagt bij aan een zelfstandig bestaan van de inwoners van Lelystad, door ervoor te zorgen dat zij de uitkering krijgen waar ze recht op hebben. Het team is volop in doorontwikkeling. Hierbij zijn verdere professionalisering, meer zelfsturing en Lean werken de uitgangspunten. Binnen het team zijn we continu op zoek naar verbeteringen in het proces en kijken we waar we met name door de digitalisering winst voor de klant kunnen boeken. We werken resultaatgericht met targets. De teamleiders binnen het Sociaal Domein treden op als regisseur op de relevante beleidsdossiers als WMO, Ondernemerschap, Participatiewet, Onderwijs en Arbeidsmarkt. Daarnaast zijn de teamleiders verantwoordelijk voor de PIOFA taken binnen de teams. De functie… Een ervaren klantmanager voor de uitvoering van de Participatiewet, afhandeling aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand van statushouders. Dit doe je op zo efficiënt mogelijke wijze, waarbij je voldoet aan een hoge kwaliteitsstandaard en afgesproken kwantiteit (targets). Je werkt daarbij samen met ketenpartners, zoals het COA en Vluchtelingenwerk. Je bent niet alleen juridisch goed onderlegd, je bent ook pragmatisch ingesteld waarbij je zoekt naar werkbare oplossingen waar dit nodig is. Je bent zeer zelfstandig; werkorganisatie en werkplanning gaan je soepel af, ook in drukke perioden. Je bent een communicatief sterke teamspeler; als vanzelfsprekend ondersteun je je collega’s waar nodig en heb je oog voor teamaangelegenheden en het gezamenlijke teamresultaat. Je gedraagt je daarbij sociaal en proactief en je bent in staat de juiste feedback te geven én te ontvangen. Je teamleden kunnen op je rekenen en vertrouwen. Je profiel… Dit verwachten wij van de klantmanager: - HBO werk- en denkniveau. - Aantoonbare werkervaring en kennis van de Participatiewet, Algemene wet Bestuursrecht en (verdere) relevante wet- en regelgeving binnen het sociale domein. - Aantoonbare werkervaring met Vluchtelingen / Statushouders en samenwerkende ketenpartners - Kennis van de Arabische taal is een pré - Gedegen kennis en aantoonbare werkervaring met GWS Suite, Key2Burgerzaken, Suwinet, Corsa en PKO. Daarnaast beschik je over de volgende competenties: - Flexibel - Klantgericht - Proactief - Direct en zelfstandig aan de slag kunnen - Stressbestendig - Professionaliteit (efficiënt, effectief, communicatief sterk) Meer info… Voor nadere informatie met betrekking tot deze functie kun je contact opnemen met teamleider V. Hebels (telnummer en emailadres?) of seniormedewerker J. Kombrink (contactgegevens). |
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox