Gemeente Noordoostpolder

Klantmanager participatie

Gemeente Noordoostpolder

De opdracht­omschrijving

Kun je de inwoner “echt” centraal zetten, ben je resultaatgericht, heb je de juiste ervaring met de doelgroep en ben je in staat deze doelgroep te ondersteunen en te motiveren? Reageer dan op onze vacature voor Klantmanager participatie Aantal uren: 36 I startdatum: z.s.m. | periode: 3 maanden | optie tot verlenging: ja
Dit ga je doen
Als klantmanager participatie ga je vanuit “klant-in-beeld” gesprekken inwoners begeleiden naar (maatschappelijke) participatie, opleiding en werk. Je houdt je voornamelijk bezig met het re-integratieproces van de doelgroep die ondersteuning in ontwikkeling nodig heeft en houdt hierop de regie. Je gaat uit van de mogelijkheden van de inwoner en je weet wat je in een omgeving moet stimuleren, veranderen of afbouwen om voor de inwoners toekomstperspectief op werk te laten ontstaan.
De werkzaamheden bestaan uit:

  • Het opstellen van een profiel over het te volgen traject
  • Het voeren van intakegesprekken met nieuwe instromers in de doelgroep
  • Het op basis van klant-in-beeld-gesprekken in afstemming bepalen van de juiste route in het re-integratietraject / activeringstraject
  • Het zorgdragen voor SMART doelstellingen, de juiste inkoop, monitoring en evaluatie van het traject
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor vragen
  • Het samenwerken met en inschakelen van de juiste (externe) partner waar nodig..


Dit breng jij mee

  • Een afgeronde HBO-opleiding
  • Recente werkervaring in een soortgelijke functie
  • Bekendheid met de Participatiewet
  • Ervaring met het systeem Suite4all is een pré
  • Effectieve gespreksvaardigheden, je zet de inwoner echt centraal.
  • Je bent een ondersteunende en onderzoekende professional gericht op resultaat
  • Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden.
  • Je bent een teamspeler en werkt samen met anderen binnen en buiten de organisatie.
  • Je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen.
  • Je evalueert je eigen gedrag en beroepsmatig handelen en gaat actief op zoek naar feedback van collega’s en inwoners.
  • Je geeft respectvol feedback aan collega’s en inwoners.



Je komt bij het cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD)
Het cluster bestaat uit een aantal teams. Elk team wordt aangestuurd door een teamleider of door de manager. In het team waar de klantmanager participatie onder valt, zijn ook de klantmanagers inkomen, de administratie en terugvordering onder gebracht.
De competenties klantgericht, vraaggericht en transparant werken staan hoog in je vaandel binnen het cluster USD!

De Eisen

  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal afgeronde HBO opleiding
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als klantmanager participatie of vergelijkbaar in de afgelopen 4 jaar
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar kennis van en inzicht in de Participatiewet
  • Kandidaat is per direct beschikbaar voor de gevraagde 36 uur per week.

De Wensen

  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding SJD, MWD/Social Work of SPH/Pedagogiek.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar meerdere jaren ervaring als klantmanager participatie of vergelijkbaar bij een gemeente
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar kennis van de banenafspraak
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar werkervaring met Suite4all
  • Kandidaat heeft op het cv een korte zelfgeschreven motivatie toegevoegd
  • De gesprekken vinden plaats onder voorbehoud op 9 of 10 mei. Hier graag rekening mee houden.
  • De competenties worden getoetst tijdens het gesprek: - Effectieve gespreksvaardigheden, je zet de inwoner echt centraal. - Je bent een ondersteunende en onderzoekende professional gericht op resultaat - Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden. - Je bent een teamspeler en werkt samen met anderen binnen en buiten de organisatie. - Je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen. - Je evalueert je eigen gedrag en beroepsmatig handelen en gaat actief op zoek naar feedback van collega’s en inwoners. - Je geeft respectvol feedback aan collega’s en inwoners.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox