Gemeente Noordoostpolder

Klantmanager Inkomen

Gemeente Noordoostpolder

De opdracht­omschrijving

De gemeente Noordoostpolder is vanwege zwangerschapsverlof, ter vervanging op zoek naar een klantmanager inkomen voor 32 uur per week.

Werken binnen het gemeentelijke sociaal domein is werken binnen een dynamische omgeving. De kerntaken van een klantmanager inkomen zijn voornamelijk gericht op rechtmatigheidsvraagstukken. Je hebt dan te maken met de letter van de wet, de bedoeling van de wet en de inwoner waarop het van toepassing is. Het is dan aan jou om alle onderdelen zorgvuldig en goed in kaart te brengen waarmee je voor de inwoner de situatie op passende wijze op waarde schat. Hiervoor werk je ook op een interdisciplinaire wijze met je collega’s samen. Doordat de inwoner centraal staat, ben je in staat om over de grenzen van je eigen functie verantwoordelijkheid heen te kijken en te reflecteren op aanwezige overtuigingen waarmee je de casus plaatst in de context waar de situatie om vraagt.

Als klantmanager inkomen ben je klant- en kwaliteitsgericht en heb je een analytisch vermogen. Je verricht de meest voorkomende taken op het gebied van de Participatiewet en IOAW. Voorbeelden zijn het voeren van intakegesprekken, beoordelen van aanvragen en het uitvoeren van her-onderzoeken. Ook stel je zelfstandig rapportages, adviezen en besluiten op en heb je de zorg voor de kwaliteit daarvan. Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) en ruime ervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente. Daarnaast heb je kennis van en ervaring met de actuele sociale wet- en regelgeving en gemeentelijke automatiseringssystemen welke je ook adequaat kunt toepassen / gebruiken.



 

De Eisen

  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar recente kennis van en inzicht in de Participatiewet. Dit is duidelijk beschreven op het CV.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als klantmanager inkomen in de afgelopen 4 jaar.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar afgeronde HBO

De Wensen

  • Kandidaat heeft op het cv een zelfgeschreven motivatie toegevoegd
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als klantmanager inkomen in de afgelopen 4 jaar bij een gemeente
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar afgeronde HBO opleiding SJD
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: • Is klant- en kwaliteit gericht en kan goed samenwerken • Beschikt over een analytisch vermogen • Weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen • Onze kernwaarden lef, creativiteit, samenwerken en verantwoordelijkheid zitten in jouw DNA.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal 0,5 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 2 jaar met Suite4All. De werkervaring met het systeem moet duidelijk bij de taken vermeld staan op het CV

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox