Provincie Friesland

Kavelruilcoördinator

Provincie Friesland

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De wegen en vaarwegen in Fryslân worden steeds aangepast, om ruimte te geven aan een betere mobiliteit en grotere veiligheid. Voor al deze projecten is het nodig om grondposities te verwerven of aan te passen. In de afgelopen jaren heeft de provincie veel grote infra projecten uitgevoerd. Grondverwerving is voor deze projecten een essentieel onderdeel geweest. Met name voor de nieuwe weg De Centrale As zijn veel overeenkomsten gesloten en gronden verworven. Daarnaast loopt op dit moment de tweede fase van de Gebiedsontwikkeling De Centrale As. Voor een aantal gebiedsmaatregelen dient nog grond verworven te worden en/of een grondruilproces opgezet/afgerond te worden.

Al met al liggen er nog diverse vastgoedopgaven binnen het project De Centrale As. Voor het aankopen, ruilen en verkopen van de resterende gronden is de provincie op zoek naar een uitvoeringsgerichte kavelruilcoördinator met kennis van het gebied en haar grondeigenaren. Kennis en gevoel van de (ontwikkelingen van de) agrarische sector zijn van groot belang.

Binnen team Vastgoed voer je je werkzaamheden uit in opdracht van de Coördinator Infrastructuur en Mobiliteit Vastgoed


Verantwoordelijkheden

* op basis van beleidsopgaven/planonderdelen van de gebiedsontwikkeling De Centrale As een verwervingsstrategie bepalen

* afstemmen met het project en vastgoedcoördinator over de voorgenomen aanpak en strategie * onderhandelen met grondeigenaren over grond aan- en verkoop

* creatieve en oplossingsgerichte ideeën inbrengen t.b.v. vlottrekken van vastgelopen aankoopdossiers

* inhoudelijke afstemming met taxateurs over waarderingen en onroerend goed

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • HBO opleidingsniveau met richting vastgoed, en/of gecertificeerd op het gebied van agrarisch/landelijk vastgoed.
  • Aantoonbare ervaring met het voeren van grondverwervingsgesprekken, onderhandelingen en het organiseren van kavelruilen.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 juli 2020 tot 1 oktober 2020 voor 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met één jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • In staat zijn om een brug te slaan tussen de grondeigenaren extern en de interne ambtelijke
 organisatie.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het voeren van onderhandelingen op het gebied
 van grondverwerving.
  • Kennis van het projectgebied en de aanwezige markt(partijen).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox