Gemeente Amsterdam

KAM coördinator

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Ter versterking van ons KAM team zijn we op zoek naar een enthousiaste KAM coördinator die snel en gemakkelijk kan schakelen tussen strategisch en operationeel niveau. Je levert een belangrijke bijdrage in zowel het opstellen van beleid als het vertalen van veiligheidsdoelstellingen naar de praktijk. Durf jij de uitdaging aan te gaan om jouw kennis en ervaring in te zetten voor de gemeente Amsterdam; een omvangrijke en dynamische organisatie die zich inzet voor de burgers, ondernemers en bezoekers van Amsterdam? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Wat ga je doen? Binnen de directie afval en Grondstoffen zijn we bezig met een inhaalslag op arbo en veiligheid. Je gaat ons helpen de arbo en veiligheid op niveau te krijgen. Je stelt waar nodig beleid op, je speelt in op ontwikkelingen binnen organisatie, je geeft gevraagd en ongevraagd advies, je voert inspecties uit en spreekt aan op risicovol gedrag. Dit alles om op alle niveaus in onze organisatie het risicobewust zijn te vergroten en zo bij te dragen aan een organisatiecultuur waarin veilig, gezond en milieubewust werken normaal is.

Werkzaamheden
- Je hebt de rol van initiator, stimulator, controleur en coördinator met betrekking tot de KAM-onderwerpen en ontwikkelingen binnen de organisatie. Hierbij ligt de nadruk op Arbo en Veiligheid;
- Je bent verantwoordelijk voor het onder de aandacht brengen van, en draagvlak creëren voor, kwaliteit, arbeidsgezondheid, arbeidsveiligheid en milieu;
- Je vervult als KAM-coördinator de brug tussen medewerkers en directie;
- Je onderzoekt bedrijfsongevallen en rapporteert aan directie en OR;
- Je verzorgt maandelijks standaard KAM rapportage voor het MT en draagt bij aan het ontwikkelen van een KAM dashboard gebaseerd op met het MT vastgestelde KPI's;
- Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directie op het gebied van arbo en veiligheid; - je doet verander- of verbeteringsvoorstellen en voert ze waar nodig uit;
- Je voert interne audits en werkplek inspecties uit en verzorgt toolbox-meetings;
- Je ondersteunt onze Teamleiders Inzameling bij het vergroten van het veiligheidsbewustzijn onder onze medewerkers en ontwikkelt daarvoor de benodigde instrumenten;
- Je onderhoudt contact met arbodienst, ISZW, omgevingsdiensten en certificerende instellingen;
- Je coördineert externe audits.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Als KAM-coördinator werk je vanuit de afdeling Bedrijfsbureau van de directie Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam. Onder het Bedrijfsbureau vallen onder planning, routebeheer, meldingen & klachten, reinigingsrecht een Aanpak BijPlaatsingen.


De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het opstellen van beleid en het implementeren van een plan van aanpak op het gebied van arbo- en veiligheidseisen.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het maandelijks opstellen en aanbieden van KAM rapportages aan het management.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende op hbo- niveau aangevuld met de opleiding Middelbare Veiligheidskunde (MVK). Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring binnen een zich ontwikkelende organisatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring binnen transport/logistiek en/of afval branche.
  • De aangeboden kandidaat staat bij voorkeur stevig in zijn/haar schoenen. Is communicatief sterk, flexibel en beschikt over de nodige overtuigingskracht. Voorbeelden hiervan kunnen gevraagd en beoordeeld worden door de opdrachtgever tijdens het interview, indien uitgenodigd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox