Gemeente Bergen op Zoom
geen max tarief
Noord-Brabant
24 uur per week
01 februari 2021
30 november 2021
De gemeente Bergen op Zoom kennen we een actieve en dienstverlenende organisatie. Betrouwbaar zijn staat bij ons hoog in het vaandel. Onze missie is: de vraag van de burger centraal, doen wat we beloven en de bestuurlijke opdrachten met focus realiseren. Samen zetten we resultaten neer waar de Bergenaren trots op zijn. Vanuit onze kernwaarden Betrouwbaar, Betrokken, Vooruit en Voor elkaar zorgen wij ervoor dat wij toegevoegde waarde leveren. Daarbij werken wij samen met partners en zetten wij in op het effectief en efficiënt organiseren van ons werk.
|
Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega voor de functie van:
(junior) Jurist (bezwaar en beroep) omgevingsrecht
(24 uur/0,67 fte)
voor de duur van 10 maanden
Wie zijn wij
Het Cluster Plannen en Projecten maakt sinds januari 2020 onderdeel uit van het aandachtsgebied Ruimte, Economie en Cultuurbedrijf. Het cluster is het projectbureau van de organisatie en zorgt voor realisatie van stedenbouwkundige en civieltechnische projecten door middel van proces- en projectmanagement. Daarnaast voert het cluster via de vakgroep vergunningen alle opdrachten uit in het kader van de bouwregelgeving. In dat kader wordt een grote diversiteit aan klantvragen (complex en eenvoudig) ontvangen. Onze klanten zijn inwoners, ondernemers, instellingen en organisaties. Onze ambitie is om onze klanten zo accuraat mogelijk van dienst te zijn. Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de komst van de Omgevingswet. In verband daarmee hebben wij tijdelijk behoefte aan extra juridische capaciteit.
Over deze functie
Je houdt je bezig met de behandeling van bezwaar- en beroepschriften binnen diverse rechtsgebieden zoals de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (ruimtelijk bestuursrecht), de Algemene Plaatselijke Verordening, Wet openbaarheid van bestuur en het opstellen, toepassen van en adviseren over lokale regelgeving en beleid. Je stelt procesdossiers samen en vertegenwoordigt het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester en de raad in procedures bij de bezwaarschriftencommissie, rechtbank en Raad van State en stelt verweerschriften in (hoger) beroepszaken op. Daarnaast bestaat jouw rol uit het inhoudelijk en procedureel adviseren van collega’s en het college van burgemeester en wethouders over vraagstukken met betrekking tot het omgevingsrecht.
Dit is wat we zoeken
Wij zijn op zoek naar een collega die zelfstandig kan werken, maar collegiale samenwerking hoog in het vaandel heeft staan. Je legt en onderhoudt gemakkelijk contacten op verschillende niveaus binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Je bent betrokken, hebt een goed politiek en bestuurlijk inlevingsvermogen en bent in staat verbinding tussen de verschillende betrokken disciplines te leggen. In bezwaar- en beroepsprocedures sta je zowel schriftelijk als verbaal stevig in je schoenen.
Dit vragen we van je
Voorwaarden inschrijvingen
Randvoorwaarden CV
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:
Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat kan de aanbieding terzijde gelegd worden.
Overige randvoorwaarden
Indien de opdracht aan een ZZP’er gegund wordt, wordt er gewerkt met een Modelovereenkomst VNG.
Vergoedingen
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox