De Bilt

Jurist APV & Bijzondere Wetten

De Bilt

  • max €95 per uur

  • Utrecht

  • 28 uur per week

  • Juridisch
  • 05 januari 2023

  • 05 januari 2024

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Jouw team
Team APV & Bijzondere wetten bestaat uit vijf personen. Drie vergunningverleners, een casemanager en een juridisch medewerker. Het team is samen verantwoordelijk voor tijdige en rechtmatige afhandeling van alle aanvragen en meldingen die op basis van de Algemene plaatselijke verordening en andere bijzondere wetten worden gedaan. Inclusief een afweging van belangen van alle betrokken partijen en in samenwerking met andere teams, waaronder team VTH en team Veiligheid. Van alle teamleden kan naast hun werk in het team een tijdelijke of flexibele inzet worden gevraagd in programma-, project- of expertteams.

De opdracht
Tot de reguliere taken van de juridisch medewerker APV en Bijzondere wetten worden gerekend:

  • het bewaken van de juridische kwaliteit van de producten/vergunningen van het team;
  • het bewaken van toepassing van de Wet Bibob en het gemeentelijk beleid daarop bij toetsing van aanvragen in het kader van de APV en Bijzondere wetten;
  • het zijn van juridische vraagbaak op het vakgebied voor de teamleden en voor anderen in de organisatie;
  • het assisteren en adviseren van de vergunningverleners bij complexe aanvragen;
  • de behandeling van bezwaar- en beroepszaken binnen het vakgebied inclusief de vertegenwoordiging bij zittingen van de adviescommissie bezwaarschriften en de rechtbank;
  • het actualiseren van verordeningen en het bijstellen van beleidskaders over onderwerpen binnen het vakgebied APV en Bijzondere wetten.

Competenties

  • Je bent daadkrachtig en flexibel;
  • Je bent analytisch sterk, waardoor je de hulpvraag of problemen snel doorziet;
  • Je denkt in oplossingen in plaats van problemen;
  • Je bent klantgericht: je leeft je in de problematiek van anderen in, analyseert die problematiek en je bent in staat met oplossingen te komen die inspelen op de belangen van deelnemende partijen;
  • Je bent politiek-bestuurlijk sensitief, omgevingsbewust en praktisch ingesteld en hebt een goed gevoel voor verhoudingen en belangen;
  • Je bent communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je bent stressbestendig, staat stevig in je schoenen, proactief, verbindend en een teamspeler die gericht is op het behalen van resultaten;
  • Je werkt planmatig en resultaatgericht, waarbij jij je inzet voor zowel je eigen deel als het totaal;
  • Je bent een overtuigende gesprekspartner met kennis van zaken;
  • Je brengt overzicht, kunt goed organiseren en structuur aanbrengen en werkt doel- en resultaatgericht;
  • Je bent in staat om je het werken met digitale systemen snel eigen te maken.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding op het gebied van Rechten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met wet BIBOB, APS en bijzondere wetten;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met de behandeling van bezwaar- en beroepszaken binnen het vakgebied;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met juridische advisering op het gebied van APV & Bijzondere Wetten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beleidsadvisering op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid;
  • Aantoonbare kennis van- en werkervaring met de Algemene wet bestuursrecht.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox