gemeente Eindhoven

Juridisch/adm medewerker

gemeente Eindhoven

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 04 december 2025

  • 15 juni 2026

De opdracht­omschrijving

Voor Gemeente Eindhoven zijn we op zoek naar een juridisch administratief medewerker.

Let op:
Bij het aanbieden van kandidaten moet er aan de volgende omrekeningsfactoren worden voldaan:
• Fase A Oproep 1,9791
• Fase A Vaste Uren 1,9871
• Fase B 1,9346
Graag bij elke aanbieding in motivatie vermelden in welke fase de kandidaat zit en welke schaal en trede bij de kandidaat wordt toegepast!
Kandidaten wel aanbieden inclusief alle kosten, tevens incl reiskosten. Zonder vermelding van schaal en trede kunnen we de aanbieding niet in behandeling nemen.

Ben jij op zoek naar een juridisch-administratieve functie en heb je kennis van en/of ervaring binnen het juridische werkveld? Ga jij je o.a. inzetten rondom beroep- en bezwaarschriften? Werk je graag samen met collega’s binnen een team? Dan hebben wij de vacature voor jou!
Juridisch administratief medewerker

Jouw rol:
Je gaat aan de slag op de administratie van de afdeling Juridische zaken, waarbij je onderstaande ondersteunende taken oppakt.
• Je verwerkt alle administratieve handelingen rondom beroep- en bezwaarschriften, klachten en verzoeken om voorlopige voorziening;
• Je ondersteunt de commissie voor de bezwaarschriften door het inplannen en organiseren van hoorzittingen;
• Je stelt dossiers samen, vult de gegevens aan en je zorgt ervoor dat ze compleet zijn (hier hoort ook het extern opvragen van gegevens bij);
• Je ondersteunt administratief de 1e ontvankelijkheidstoets van bezwaar op het gebied van tijdigheid, aangeleverde gronden en handtekening;
• Je stelt standaard correspondentie op (uitnodigingen, e.d.);
• Je bewaakt de voortgang van je werkzaamheden;
• Je informeert burgers, bedrijven en organisaties, zowel mondeling als schriftelijk;
• Je draagt zorg voor de administratieve, secretariële en overige ondersteuning van projecten en activiteiten;

Met wie werk je samen?
De werkzaamheden van juridisch administratief medewerker zijn ondergebracht bij de afdeling Juridische zaken. De afdeling is verantwoordelijk voor de administratieve ondersteuning van de juristen van de afdeling die bezwaren en beroepen behandelen. Er werken in totaal 50 medewerkers.

Wat bieden wij?
Met een baan waarmee je impact hebt op de stad en de gemeente Eindhoven. En een informele organisatiecultuur, waar oog is voor een goede werk- en privébalans.

Waar kom jij voor staan?
Eindhoven barst van de energie. Onze stad is de laatste jaren flink gegroeid en blijft groeien. Elk jaar komen er meer mensen om te wonen, leren, werken, verblijven en recreëren. Dat brengt veel moois met zich mee. En ook uitdagingen. We ontwikkelen een stad voor alle Eindhovenaren, van nu en de toekomst. Een stad waarin iedereen een plek heeft en zich thuis voelt, waar je ook vandaan komt. Waarin ondernemers hun dromen kunnen waarmaken en kennis, innovatie en design alle ruimte krijgt. Want mensen maken de stad. Het vraagt veel van onze organisatie om dat waar te kunnen maken. We versterken daarom onze organisatie en maken ‘m samen toekomstbestendig voor de grote opgaven waar we als stad en regio voor staan. Eindhoven, werk waar je voor staat.

Aanvullende informatie (1):
• CV & Motivatie toegespitst op de opdracht, graag in het Nederlands aanleveren en in PDF-format. Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 6- eind van de Gemeenten cao.
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar).

Aanvullende informatie (2):
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl.
• Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.

De Eisen

  • Je beschikt over een afgeronde mbo niveau 4 opleiding in een juridische richting
  • Bij het aanbieden van kandidaten moet er aan de volgende omrekeningsfactoren worden voldaan: Fase A Oproep: 1,9791, Fase A Vaste Uren: 1,9871, Fase B: 1,9346
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als juridisch administratief medewerker
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 6- eind van de Gemeenten cao.

De Wensen

  • Je hebt bij voorkeur kennis van de administratieve rechtsgang, (externe) commissies en hebt ruime ervaring in het werken met office-pakketten
  • De kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox