Gemeente Hilvarenbeek

Juridisch medewerker veiligheid, toezicht en handhaving

Gemeente Hilvarenbeek

De opdracht­omschrijving

Juridisch medewerker veiligheid, toezicht en handhaving

🏢         Afdeling Ruimte, team Veiligheid, toezicht en handhaving
đź••       15 uur per week, (0,4 fte) van 1 mei tot en met 31 oktober (6 maanden) of zoveel eerder als mogelijk is.

Dit is het team
Je maakt deel uit van het team Veiligheid, Toezicht en Handhaving. Je werkt in dit team samen met zo’n 12 enthousiaste collega’s,

Wat ga je doen?

  • Het begeleiden van juridische processen en procedures en het verzorgen van aanschrijvingen van vergunningverlening, handhaving en veiligheid op het gebied van bouwen, APV en bijzondere wetten.
  • Het leveren van een vakinhoudelijke bijdrage vanuit je juridische kennis bij het ontwikkelen van beleid (door beleidsadviseur).
  • Het bieden van juridische, ondersteuning bij het proces voor grote evenementen dat ziet op vergunningen, klachten en eventuele handhaving.
  • Accounthouder OMWB en in deze rol verantwoordelijk voor i.s.m. OMWB opstellen jaarlijkse uitvoeringsprogramma met (ontwerp-) begroting) en werkprogramma, beheer proces, evaluaties, deelname werkgroepen, structurele ambtelijke overleggen.
  • Signaleren van nieuwe of gewijzigde regelgeving.

Persoonskenmerken

  • Je bent zelfstandig en een teamspeler die meedenkt met collega’s en klanten.
  • Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
  • Je werkt nauwkeurig.
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent gedreven, pragmatisch ingesteld en je hebt geen van 9 tot 5 mentaliteit.

Kerncompetenties gemeente Hilvarenbeek: continu leren - eigenaarschap - planmatig werken - verplaatsen in de klant en hiernaar handelen.

Dit bieden wij
Een leuke en uitdagende baan in een groene werkomgeving! In de zes dorpskernen leeft de ‘kracht van samen’. Binnen de gemeente Hilvarenbeek krijg je de ruimte om je talenten in te zetten, jezelf te ontwikkelen zowel binnen je vakgebied als op persoonlijke competenties.
Je kunt rekenen op een afwisselende baan. Er is een prettige en collegiale werksfeer en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
We bieden flexibele werktijden, waarbij deels thuiswerken mogelijk is.

De Eisen

  • Kandidaat heeft kennis van de Awb, de Omgevingswet, de APV, Besluit Bouwwerken leefomgeving en bijzondere wetten. Dit moet blijken uit de CV.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. GeĂŻnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft kennis op het gebied van privaatrecht en aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox