Gemeente Gennep

Juridisch medewerker ruimtelijke ordening

Gemeente Gennep

  • max €75 per uur

  • Limburg

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 03 oktober 2020

  • 28 februari 2021

De opdracht­omschrijving

 

De organisatie bestaat uit drie afdelingen. De juridisch medewerker ruimtelijke ordening valt onder de afdeling omgeving, team uitvoering. Dit team is verantwoordelijk voor de aandachtsgebieden ruimtelijke ordening, vergunningverlening, handhaving en toezicht en beheer openbare ruimte.

De medewerkers van ruimtelijke ordening houden zich bezig met diverse ruimtelijke vraagstukken; van kleine initiatieven tot grotere ruimtelijke projecten en de bijbehorende juridisch-planologische procedures, zoals bestemmingsplannen, wijzigingsplannen, etc. Ook de voorbereidingen in het kader van de Omgevingswet zijn in volle gang We zoeken nu een tijdelijke medewerker ruimtelijke ordening voor de volgende taken:

Taken:

  • Je begeleidt juridisch-planologische procedures vanaf het begin tot een eventueel beroep bij de Raad van State. Het gaat onder andere over bestemmingsplannen, wijzigingsplannen en omgevingsvergunningen met ruimtelijke onderbouwingen;
  • Je bent het gemeentelijke aanspreekpunt (regisseur) voor initiatiefnemers;
  • Je draagt zorg voor een integrale afstemming met andere beleidsdisciplines;
  • Je adviseert het college en de raad over de dossiers die jij in behandeling hebt;
  • Je ondersteunt collega's bij grotere projecten, neemt deel aan activiteiten rondom de omgevingsvisie, omgevingsplan en bij de invoering van de Omgevingswet.

Kandidaatomschrijving

Ben jij een enthousiaste juridisch medewerker met als aandachtsgebied ruimtelijke ordening? Ben je in staat om vanuit een meedenkende insteek initiatieven mogelijke te maken en heb je de juiste vaardigheden om direct collega's te ondersteunen bij hun ontwikkeling? Twijfel dan niet om te te reageren! De gemeente Gennep heeft goede ervaring met het aantrekken van talenten met de passende competenties.

Wij verwachten van jou:

  • Je beschikt over uitstekende (schriftelijke ) advies- en communicatieve vaardigheden wat je tot een stevige gesprekspartner maakt;
  • Je beschikt over de nodige bestuurlijke en politieke sensitiviteit;
  • Je beschikt over lef en durf om initiatieven vanuit het principe 'van buiten naar binnen' denken op te pakken;
  • Je beschikt over de competenties: Samenwerken, Flexibel, Stressbestendigheid, Creativiteit, Communicatieve vaardigheden, Lef en durf, Pragmatisme.

Interviewplanning

Gemeente Gennep nodigt 5 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op vrijdag 11 september 2020. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Gennep op te nemen.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste een relevante afgeronde opleiding HBO (denken aan RO- of juridisch);
  • Op CV aantoonbaar tenminste 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar met het begeleiden van juridisch-planologische procedures vanaf het begin tot eventueel beroep bij de Raad van State. Dit moet duidelijk blijken uit de gewerkte periode en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Op CV aantoonbaar werkervaring met projectmatig werken en projectmanagement op het gebied van RO-projecten. Dit moet duidelijk blijken uit de functie en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar tenminste 3 jaar werkervaring met integraal werken en als klantregisseur, opgedaan in de afgelopen 10 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de gewerkte periode, functie en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">Tijdens de gesprekken wordt eerst beoordeeld of de kandidaten voldoen aan de criteria die zijn genoemd in de opdracht en vervolgens wordt beoordeeld op de kandidaten passen binnen de organisatie en binnen het team. Daarnaast wordt tijdens het gesprek getoetst of de kandidaat beschikt over de competenties: Samenwerken, Flexibel, Stressbestendigheid, Creativiteit, Communicatieve vaardigheden, Lef en durf, Pragmatisme. <br>Eisen in de opdracht 10% Passend binnen de organisatie 5% Competenties: 10%
  • Op CV aantoonbaar beschikbaar vanaf uiterlijk 1 oktober 2020 tot tenminste 1 maart 2020 voor gemiddeld 24 uur per week. Vermeld de beschikbaarheid duidelijk!
  • Op CV aantoonbaar actuele kennis van de wet- en regelgeving waaronder de omgevingswet. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden en eventueel gevolgde trainingen die op het CV vermeld staan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox