Gemeente Overbetuwe
max €90 per uur
Utrecht
28 uur per week
21 juli 2025
14 november 2025
Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.
Jouw team
De functie is geplaatst binnen het team Communicatie, Personele en Juridische Zaken en bestaat uit ruim 30 medewerkers die werkzaam zijn op het gebied van communicatie, HR, juridische zaken en inkoop. Het cluster Juridische Zaken bestaat uit 3 algemene juristen, 2 WOO/Privacy Officers en 2 secretarissen voor de bezwaarschriftencommissie (incl. klachtencoördinatie).
Opdrachtbeschrijving
Jij bent de vraagbaak in de organisatie als het gaat over persoonsgegevens, privacy en het verstrekken van informatie.
Als Juridisch adviseur WOO zorg jij dat verzoeken op grond van de Wet Open Overheid vlot worden afgehandeld, waarbij je waarborgt dat gevoelige informatie wordt beschermd. De werkzaamheden worden uitgevoerd in samenwerking met de verschillende teams.
Als Privacy Officer geef je onder andere gevraagd en ongevraagd advies aan collega’s, management en bestuur op het gebied van privacy; je creëert draagvlak voor het privacy-beleid en stimuleert privacy bewustzijn op alle niveaus. Je zorgt dat het beleid over privacy op orde blijft zodat de inwoner weet wat er met zijn gegevens gebeurt en je handelt verzoeken en klachten af op grond van de AVG en andere wetgeving over persoonsgegevens.
Competenties
De kandidaat wordt tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 10 t/m 11A maximaal en euro; €105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg/ Onderlinge afstemming
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox