Edam-Volendam

Juridisch adviseur vastgoed en grondzaken

Edam-Volendam

  • geen max tarief

  • Noord-Holland

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 31 januari 2024

  • 31 juli 2024

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk
Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken. Edam-Volendam is een wereldmerk.

Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid en onderlinge verbondenheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. We zetten onszelf in als mensen met ieder onze eigen kwaliteiten en bundelen zo onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente. Onze missie luidt dan ook: ‘Ondernemend en Betrokken’.

De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Als gemeente kijken we van buiten naar binnen (samen met de inwoner), werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer en is er voor de medewerker ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.

Opdracht
Je gaat deel uitmaken van een team dat naast de vacature bestaat uit een Regisseur Vastgoed/Grondzaken, een adviseur Vastgoed/Grondzaken, twee projectleiders uitvoering Vastgoed en twee adviseurs Grondzaken. Het team maakt deel uit van de sectie Advies en Coördinatie. Hiertoe behoren ook de teams Algemeen Juridische Zaken, Inkoop, WOO, Regiozaken en Subsidiecoördinatie.

Het team Vastgoed/Grondzaken voert de regie op de vastgoedportefeuille en adviseert/ondersteunt het bestuur en de organisatie op het gebied van het gemeentelijk vastgoed en grondzaken.

 Wat ga je doen?
- Het actualiseren van het Vastgoedbeleid samen met de regisseur Vastgoed; 
- Het (juridisch) implementeren van het Accommodatiebeleid met betrekking tot ons eigen maatschappelijk vastgoed; 
- Participeren in en opstellen van overeenkomsten voor (ver)huur, gebruik, aan- en verkoop, vestiging zakelijke rechten; 
- Het leveren van een ondersteuning aan contractvoorbereiding,- onderhandeling en –afhandeling binnen het team Projecten; 
- Ondersteunen van de organisatie als het gaat om het opstellen van andersoortige overeenkomsten; 
- Het actualiseren/beheren van bestaande overeenkomsten; 
- Het (samen met collega’s van AJZ) zijn van aanspreekpunt voor juridische vragen op het gebied van privaatrecht; 
- Het adviseren van collega’s en het bestuur over juridische vraagstukken en relevante (beleids)ontwikkelingen.

Competenties
- Analytisch;
- Organisatiesensitiviteit; 
- Samenwerkingsgericht;
- Communicatieve vaardigheden. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Uiterlijk per 1 maart 2024 beschikbaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Juridisch adviseur vastgoed en grondzaken;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleidsnota’s binnen het juridische vakgebied;
  • Aantoonbare werkervaring met het leveren van ondersteuning aan contractvoorbereiding,-onderhandeling en- afhandeling;
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van het bestuur over juridische vraagstukken en relevantie (beleids)ontwikkelingen;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox