gemeente Veere

Juridisch adviseur handhaving

gemeente Veere

  • geen max tarief

  • Zeeland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 18 juni 2025

  • 31 december 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie Gemeente Veere
Onze organisatie telt ongeveer 280 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen; Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programma’s & Projecten. Je toekomstige collega’s ervaren korte lijnen binnen de gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.

Opdracht
Je voert alle juridische handelingen op het gebied van handhaving uit. Naar aanleiding van een bezoekrapportage van een toezichthouder of een verzoek om handhaving, beoordeel je of er sprake is van een overtreding. Je overlegt met collega’s of legalisering voorzienbaar is en zo niet, dan start je een handhavingstraject. Je schrijft waarschuwingsbrieven, voornemens en lasten onder dwangsom. Zo nodig vertegenwoordig je onze gemeente ook bij de rechtsbeschermingsprocedures die hieruit voortvloeien en ga je naar de bezwaarschriftencommissie, de rechtbank en de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Je bent iemand die goed op de hoogte is en blijft van de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving en jurisprudentie.

Team
Toezicht en handhaving. Bestaande uit 3 collega juridisch adviseurs handhaving.

Competenties

  • Gevoel voor bestuurlijke, politieke maatschappelijke verhoudingen;
  • Iemand die de samenwerking opzoekt.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. Referenties nader te bepalen.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
  • Kandidaat heeft een maximale reistijd van 1,5 uur naar het gemeentehuis in Domburg;
  • Kandidaat is bereid om minimaal de helft van de werkweek op kantoor aanwezig te zijn.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

De Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox