Gemeente Winterswijk

(junior) facilitair coördinator

Gemeente Winterswijk

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever 
De gemeente Winterswijk telt bijna 29.000 inwoners. Het levendige centrum, het prachtige buitengebied en de vele voorzieningen maken Winterswijk tot een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreëren. Niet voor niets wordt Winterswijk wel de “parel van het oosten” genoemd. Bij de gemeente Winterswijk werken ongeveer 230 collega’s. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. In onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Winterswijk… daar wil je werken!

Opdracht
Voor de gemeente Winterswijk zoeken wij een tijdelijke (Junior) Facilitair Coördinator ter vervanging van een collega met zwangerschapsverlof.

Je komt terecht in een betrokken en ervaren team, waarin je onder begeleiding van collega’s taken oppakt op het gebied van sportaccommodaties, facilitaire dienstverlening en contractbeheer.

Wat ga je doen?

1. Coördinatie sporthalbeheer (8 sporthallen):

  • Ondersteunen bij het opstellen en uitvoeren van onderhoudsplannen.
  • Voorbereiden en beoordelen van offertes voor grotere onderhoudswerkzaamheden (denk aan verlichting en doucheruimtes).
  • Aanspreekpunt voor sporthalbeheerders en scholen bij vragen of klachten.
  • Ondersteunen bij reserveringen en de planning van sporthalbeheerders.
  • Coördineren van keuringen (zoals sportvloeren en valbeveiliging)

2. Facilitaire coördinatie gemeentelijke panden:

  • Ondersteunen bij aansturing van de onderhoudsmedewerker (werkverdeling, sparring).
  • Begeleiden van de repro-medewerker (planning, voortgang).
  • Eerste aanspreekpunt voor gebruikers van panden zoals het Raadhuis.
  • Oplossen van meldingen via systemen als Topdesk, Djuma of per e-mail.
  • Meewerken aan facilitaire ondersteuning bij evenementen (zoals herdenkingen en verkiezingen).

 
3. Contractbeheer en leverancierscontact:

  • Operationeel aanspreekpunt voor schoonmaakbedrijf.
  • Ondersteunen bij de uitvoering van het installatiecontract.
  • Voorbereiden en begeleiden van schoonmaakcontroles, glasbewassing en periodieke rondes.

4. Financieel en organisatorisch beheer:

  • Controleren en afhandelen van facturen.
  • Bijdragen aan budgetbewaking en ondersteunen bij begrotingsoverleggen en rapportages.
  •  

Competenties
- Luisteren;
- Samenwerken;
- Besluitvaardigheid;
- Organiseren.

Benodigd aantal professionals
1.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg (wel 3 dagen op kantoor aanwezig kunnen zijn)

Is hybride werken mogelijk: Ja

 

De Eisen

  • Minimaal een aantoonbare afgeronde mbo niveau 4 opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring als facilitair coördinator;
  • Minimaal 3 dagen fysieke aanwezigheid op de gemeentelocatie Winterswijk.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen een overheidsorganisatie;
  • Je bent woonachting in een straal van 45 km van de gemeentelocatie Winterswijk i.v.m. reisafstand;
  • Een maximum uurtarief van €65,- inclusief reiskosten woon-werk, fee Flextender en exclusief BTW.
  • Uiterlijk beschikbaar per 7 juli 2025;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als facilitair coördinator;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
24 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox