Gemeente Rotterdam
max €71 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
27 juni 2024
27 juni 2025
Waar ben jij van?
Jij bent het eerste aanspreekpunt voor de Rotterdammers en beantwoordt graag hun vragen via de mail of telefonisch. Met behulp van collega’s zorg jij ervoor dat de burgers zo goed mogelijk geholpen worden.
Jouw functie
In Rotterdam is er niks zo dynamisch als een stilstaande auto. Er komt nogal wat bij kijken om een grote en aantrekkelijke stad als Rotterdam mobiel en bereikbaar te houden voor de bewoners, ondernemers en bezoekers. Maar waar laten wij al die auto’s? En hoe zorgen we voor voldoende parkeermogelijkheden bij nieuwe gebiedsontwikkelingen? En hoe gaan wij om met parkeeroverlast? Dit zijn vragen waar jij ons bij gaat helpen om hier antwoord op te geven. Om dat voor elkaar te krijgen werk je samen met andere adviseurs binnen het cluster Parkeren en de afdeling Mobiliteit. Ook werk je samen met deskundigen vanuit de gemeente en daarbuiten, met belangenorganisaties, en last but not least de Rotterdammers zelf.
Wat ga je concreet doen?
Jij bent als junior adviseur Parkeren het eerste aanknooppunt voor de Rotterdammers en beantwoordt dan ook al hun vragen via de mail of telefonisch. Je zoekt grondig uit hoe de situatie in elkaar steekt, overlegt met collega’s binnen het team wanneer een casus te complex wordt en koppelt netjes een antwoord terug naar de burgers.
Daarnaast doe jij onderzoek naar de beschikbaarheid van een eigen bijbehorende parkeervoorziening bij een woning en adviseer jij in de verstrekking van een bewonersparkeervergunning. Hiervoor breng jij de feitelijke situatie van de parkeergelegenheid duidelijk in kaart ter verkrijging van data ten behoeve van het parkeerbeleid. Je verzamelt de data in overzichtelijke rapportages, voorzien van fotomateriaal, ten behoeve van objectieve informatie voor de mobilieitsadviseurs. Daarnaast inventariseer je de parkeervoorzieningen in de gemeente Rotterdam waarbij relevant is wie de eigenaar/beheerder is en welke afspraken met betrekking tot iedere afzonderlijke parkeervoorziening met bijvoorbeeld projectontwikkelaars zijn gemaakt.
Ook ben jij verantwoordelijk voor de registratie van inpandige parkeervoorzieningen en de aanwezigheid van een eigen parkeervoorziening en het bijhouden en controleren van de registratie van uitsluitingen op het recht op een parkeervergunning. Je bent verantwoordelijk voor het hele proces eromheen en zorgt er voor dat dit van A tot Z klopt. Ook dienen de huisnummerbesluiten te worden verzameld om alle beperkingen aan de juiste huisnummers te koppelen. In dit hele proces is de communicatie tussen collega’s binnen het parkeercluster maar ook met Dienstverlening en Stadsbeheer Parkeervoorzieningen erg belangrijk.
Tot slot draag je hiernaast zorg voor verschillende ondersteunende taken zoals het invoeren van betaald parkeren, bouwplanadvisering en werk je mee aan diverse andere projecten binnen het thema Parkeren.
Jouw profiel
Je hebt veel contact met Rotterdammers. Jij gaat graag het gesprek aan en probeert iemand altijd verder te helpen met een probleem. Het is vanzelfsprekend dat je klantvriendelijk bent. Daarnaast ben je proactief en een doorzetter. Wanneer je een vraag binnenkrijgt, geef je niet het eerste antwoord dat in je op komt, maar doe je eerst onderzoek naar het probleem. Op basis van alle informatie, koppel je vervolgens een net antwoord terug naar de inwoner. Zowel schriftelijk als mondeling weet jij de gemeente goed te vertegenwoordigen. Daarnaast kan je goed omgaan met een hoge werkdruk, er komen immers veel vragen binnen die tijdig moeten worden afgehandeld. Je hebt een dynamische werkstijl waardoor je in staat bent direct wanneer nodig actie te ondernemen en je schakelt gemakkelijk tussen taken. Jouw analytisch vermogen en punctuele instelling draagt bij aan een goed geordend proces. Op het moment dat een casus te complex is, neem je zelfstandig contact op met een collega. Samen komen jullie dan met een passende oplossing. Tot slot heb je affiniteit met parkeren en mobiliteit.
Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau;
Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het afhandelen van klachten, zowel telefonisch als per mail, opgedaan in de afgelopen 2 jaar;
Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het onderwerp Parkeren, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.
Je hebt minimaal een jaar (werk)ervaring met het beantwoorden van mobiliteits- en parkeervraagstukken.
Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het uitvoeren van onderzoeken naar parkeren op eigen terrein, opgedaan in de afgelopen 2 jaar;
Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring binnen een gemeente met meer dan 300.000 inwoners;
Kennis van en ervaring met de ICT systemen E-Suite, WIF, Parksaver, Gisweb, Ari en Boso.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox