Gemeente Breda

Jeugdprofessional

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Wij zijn op zoek naar een jeugdprofessional op het gebied van procesregie bij complexe jeugdcasuïstiek.
De afdeling TRJ gemeente Breda heeft behoefte aan tijdelijke versterking, omdat er sprake is van een wachtlijst van complexe vraagstukken rondom meervoudige problematiek en veiligheidscasuïstiek, waarbij specialistische procesregie noodzakelijk is.

De opdracht
De opdracht betreft het oppakken en regisseren van 50 casussen die op de wachtlijst staan. Het betreft complexe vraagstukken met zowel meervoudige problematiek als de veiligheid casuïstiek. 

  • Deze opdracht is van tijdelijke aard en valt buiten de functielijn van de organisatie.
  • De ingehuurde professional voert de werkzaamheden geheel zelfstandig uit zonder gezagsverhouding met de opdrachtgever.
  • De ingehuurde professional bepaalt zelfstandig de aanpak, werktijden, en werkwijze en kan plaats- en tijdonafhankelijk werken.

De ingehuurde professional is verantwoordelijk voor het zelfstandig uitvoeren van de volgende taken:

1.   Onderzoek uitvoeren van de complexe casuïstiek

  • Dossieronderzoek en vaststellen van integrale hulpvragen.
  • Schrijven van ondersteuningsplannen en beslissen van inzet van jeugdhulp
  • Opstellen van besluiten en waar nodig het escaleren bij stagnerende hulpverlening

2.   Voeren van procesregie van de complexe casuïstiek

  • Coördineren van multidisciplinaire samenwerking.
  • Sturen op de uitvoering en voortgang van plannen en doelen.
  • Besluiten nemen en de regie voeren bij complexe casussen.

3.    Borgen van veiligheid

  • Uitvoeren van risicotaxaties en coördineren van veiligheidscasuïstiek.
  • Initiëren van maatregelen bij acute onveiligheid en escalatie bij Veilig Thuis of de rechtbank.

4.    Sturen op kwaliteit

  • Evalueren en bijsturen van ingezette zorg.
  • Signaleren van knelpunten en voorstellen van verbeteringen. 

Wij zoeken iemand met de volgende kennis en vaardigheden:

Kennis:

  • Wet en regelgeving (Jeugdwet, maar ook in grote lijn WLZ – ZVW - Onderwijs) 
  • Sociale kaart (Zorgaanbieders, CJG/ Zorg voor Elkaar, Veilig Thuis etc.)  
  • Afdelingen binnen de gemeente Breda om op procesniveau te betrekken ( WMO/Participatie etc.). 
  • Maatwerkvoorzieningen 
  • Registratiesysteem en het zorgvuldig registreren  
  • Gesprekstechnieken 
  • Meldcode 
  • Methodieken Sociale Netwerkversterking en Oplossingsgericht werken 
  • Diversiteit doelgroepen en ziektebeelden 
  • Dwang- en drangkader 
  • Gesloten jeugdzorg 

Vaardigheden

  • Procesregie voeren  
  • Het vermogen om op diverse niveaus te communiceren; van klant, tot psychiater, tot Rechtbank  
  • Cliëntgericht werken 
  • Het voeren van lastige gesprekken, waarbij agressie kan optreden 
  • Omgaan met (onveilige) situaties waarin zich agressie voordoet 
  • De-escalerend werken 
  • Beoordelen en bevorderen van veiligheid; risicotaxatie 
  • Analyseren van complexe situaties om de ondersteuningsbehoefte te bepalen 
  • Probleemoplossend denken en handelen, zowel op klant- als organisatieniveau 
  • Besluitvaardig en autonoom werken 
  • Motiveren, mondeling dan wel op schrift, van besluitvorming  
  • Autonoom werken  
  • Zelfreflectie 
  • Samenwerken met de diversiteit aan betrokken partijen Functie specifieke competenties/voorwaarden. 

De medewerker is in het bezit van een SKJ registratie. 
  Einde van de opdracht

  • De opdracht dient uiterlijk op 31 december 2025 te zijn afgerond.
  • De ingehuurde professional draagt de resultaten van zijn onderzoek, de genomen besluiten en de genomen stappen in de borging van de veiligheid, over aan de proces coördinatoren van de afdeling TRJ;
  • De proces coördinator toetst inhoud en proces van de complexe casuïstiek die binnen de opdracht zijn toegekend aan de ingehuurde professional en beoordeelt of de opdracht is afgerond;
  • De proces coördinator beoordeelt op inhoud en de duur van de opdracht. De teamleider op proces.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U (Uw kandidaat) heeft minimaal 3 jaar ervaring als jeugdprofessional. Dit moet blijken uit het cv.
  • Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met de zzp'er aan. De zzp'er gaat uren registreren in Flex West-Brabant en stuurt de factuur naar Haert BV. Met uw inschrijving verklaart u akkoord te zijn met het zzp-contractmanagement via Haert BV. Indien u als bureau een zzp'er aanbied komt er dus geen contract met uw bureau tot stand en dient u zelf vooraf met de zzp'er een afspraak te maken over een evt. bemiddelingsfee.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • U (Uw kandidaat) heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding en is SKJ geregistreerd. Dit moet blijken uit het cv.
  • U (Uw kandidaat) heeft kennis van Wet en regelgeving (Jeugdwet, maar ook in grote lijn WLZ – ZVW - Onderwijs), Sociale kaart (Zorgaanbieders, CJG/ Zorg voor Elkaar, Veilig Thuis etc.), Meldcode, Dwang- en drangkader. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • U (Uw kandidaat) heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring als jeugdprofessional. Dit moet blijken uit het cv.
  • U (Uw kandidaat) heeft kennis van: • Afdelingen binnen gemeentelijke organisaties (zoals WMO en Participatie) om hen op procesniveau op de juiste manier te betrekken. • Maatwerkvoorzieningen • Registratiesysteem en het zorgvuldig registreren • Methodieken Sociale Netwerkversterking en Oplossingsgericht werken • Diversiteit doelgroepen en ziektebeelden • Gesloten jeugdzorg
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Het vermogen om op diverse niveaus te communiceren; van klant, tot psychiater, tot Rechtbank. • Cliëntgericht werken • Het voeren van lastige gesprekken, waarbij agressie kan optreden • Omgaan met (onveilige) situaties waarin zich agressie voordoet • De-escalerend werken • Beoordelen en bevorderen van veiligheid; risicotaxatie • Analyseren van complexe situaties om de ondersteuningsbehoefte te bepalen • Probleemoplossend denken en handelen, zowel op klant- als organisatieniveau • Besluitvaardig en autonoom werken • Motiveren, mondeling dan wel op schrift, van besluitvorming • Autonoom werken • Zelfreflectie • Samenwerken met de diversiteit aan betrokken partijen • Gesprekstechnieken De datum donderdag 10 april is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox