Provincie Overijssel

Interim teamleider/kwartiermaker cluster realisatie & beheer (r&b)

Provincie Overijssel

De opdracht­omschrijving

Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedfrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Opdracht
Binnen I&D zoeken wij tijdelijk een ervaren Teamleider/kwartiermaker voor het cluster Realisatie & Beheer (R&B). Dit cluster vormt de operationele motor achter de provinciale informatievoorziening en zorgt dat digitale diensten beschikbaar zijn, systemen betrouwbaar functioneren en gebruikers optimaal worden ondersteund. 

In deze rol werk je samen met andere teamleiders aan het professionaliseren en inrichten van de informatievoorziening met specifiek focus op realisatie & beheer. Je vertaalt strategische IV-doelstellingen naar praktische uitvoering en zorgt dat processen en systemen stabiel en toekomstbestendig zijn. 

Je verbindt mensen, processen en technologie met een coachende en mensgerichte leiderschapsstijl. Je inspireert teams, creëert draagvlak voor verandering en zorgt dat de organisatie digitaal wendbaar blijft. 

Kerntaken 

  • Regie voeren op het beheer en de optimalisatie van beheerprocessen voor applicaties en systemen (zoals M365, GIS en subsidieplatforms);
  • Inrichten van het portfoliomanagement en projectmanagement organisatie;
  • Verder professionaliseren van servicedesk, applicatie- en functioneel beheer;
  • Inrichten beheer analoog archief;
  • Faciliteren en inrichten van procesoptimalisatie en lifecycle beheer van hardware en software, met aandacht voor circulaire IT-principes;
  • Waarborgen van datamanagement en toegankelijkheid van datasets voor datagedreven beleid;
  • Zorgdragen voor naleving van wet- en regelgeving, waaronder de Informatieveiligheid, privacy en archiefwet;
  • Inrichting regieorganisatie t.b.v. samenwerking met externe partners en leveranciers, inclusief contractmanagement en uitbestedingsbeslissingen;
  • Ondersteunen van gebruikers via servicedesk, trainingen en adoptie van nieuwe systemen. 

Competenties

  • Communicatief sterk: Je communiceert helder en overtuigend met diverse stakeholders.
  • Strategisch & praktisch denkvermogen: Je schakelt moeiteloos tussen visie en uitvoering. 
  • Samenwerkingsgericht & proactief: Je verbindt mensen en stimuleert samenwerking.  

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vrij (in onderling overleg)
Standplaats: Provinciehuis Zwolle

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van digitale informatievoorziening bij een (semi) overheidsinstelling.;
  • 5. Aantoonbare werkervaring met het inrichten van een regie & beheerorganisatie, dit is toegelicht en uitgewerkt in het cv.
  • 2. Afgeronde HBO-bacheloropleiding in de richting van Informatiemanagement of ICT;
  • 3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende rol binnen een (semi)overheidsinstelling;

De Wensen

  • 6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als teamleider of manager bij een overheidsinstelling;
  • 7. Aantoonbare ervaring met leidinggeven, regievoering, beheer en projectmanagement binnen een overheidsinstelling;
  • 8. Beknopte en overtuigende motivatie waarom deze opdracht aantrekkelijk is en wat de kandidaat aanspreekt;
  • 9. Beknopte beschrijving van de kwaliteiten die nodig zijn om deze opdracht succesvol uit te voeren, onderbouwd met concrete voorbeelden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox