Provincie Utrecht

Interim teamleider facilitair

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Het domein Bedrijfsvoering (BDV) verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde voor de (interne) klanten te kunnen leveren.


Wat ga je doen?
Als interim teamleider facilitair is elke dag anders: regelmatig verandert er iets waardoor zaken weer net iets anders georganiseerd moeten worden. Jij bent eindverantwoordelijk voor de gehele facilitaire organisatie. Hierbij kun je denken aan het beheer en onderhoud van de provinciale kantoorpanden, huurderszaken en zaken zoals veiligheid, schoonmaak, en catering. Ook enkele grotere projecten op het gebied van verduurzaming en huisvesting spelen een grote rol in jouw werkzaamheden. Een erg mooie uitdaging die jij natuurlijk niet uit de weg gaat!

In de rol van interim teamleider facilitair maak je onderdeel uit van het managementteam van het domein Bedrijfsvoering. Binnen het team geef je direct leiding aan de coördinatoren van de clusters soft services, hard services en het servicecentrum, als ook aan een kleine facilitaire staf die gezamenlijk het MT van Facilitair vormen.

Je krijgt veel verantwoordelijkheid, bewaart het overzicht en schakelt dagelijks met verschillende stakeholders wanneer de situatie daarom vraagt. Steeds met als doel het elke dag nóg beter te doen. De dagelijkse aansturing van het team Facilitair verloopt via de coördinatoren. Belangrijk is de helicopterview over het team te houden zonder de feeling met alle teamleden te verliezen alsook de verbinding tussen Facilitair en andere afdelingen zoals Financiën en Inkoop te versterken.

Naast de dagelijkse gang van zaken binnen het team Facilitair is sprake van een specifieke ontwikkelopdracht om de toekomstige koers van het team én Bedrijfsvoering te bepalen en gestalte te geven. Belangrijke aandachtspunten hierin zijn onder meer:
  • er is sprake van een toenemende vraag naar strategisch advies op het terrein van vastgoed/huisvesting, servicemanagement en duurzaamheid
  • het team Facilitair bestaat uit meerdere aandachtsgebieden, waarbij de onderlinge verbinding versterkt kan worden. Uiteraard met als doel meer toegevoegde waarde bieden voor de gehele provinciale organisatie en andere gebruikers van onze faciliteiten. Oftewel een visie op een toekomstvast team
  • het verbeteren van sturing en beheersing met betrekking tot contract-/leveranciersmanagement, de financiële huishouding en asset management, oftewel meer grip op de bedrijfsvoering
  • het maken van o.a. een meerjareninvesteringsplanning (MIP)
  • en het versterken van de teamgeest en verhogen van het werkplezier!

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 9 De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met het maken van een meerjareninvesteringsplanning (MIP)
  • Eis 8 De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het aansturen van een team en met de bijbehorende ontwikkel- en verandervraagstukken
  • Eis 7 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het inrichten en opzetten van een facilitaire organisatie met de bijbehorende (werk)processen en procedures.
  • Eis 6 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar relevante en aantoonbare werkervaring als facilitair eindverantwoordelijke, bij voorkeur binnen de overheid Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (smart) bij welke opdrachtgever de werkervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke onderbouwing van de eis Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande kan de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 4 De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde Wo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van Facilitair management, European Master Facility, Real Estate Management of vergelijkbaar Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding waar deze is gevolgd, of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen van bovenstaande kan de aanbieding terzijde worden gelegd.

De Wensen

  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit Prijs maximaal 300 punten en Kwaliteit maximaal 700 punten Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt de provincie Utrecht zich het recht om niet te gunnen. C. Kennis 200/100/50/0 Kennis 1 Je hebt kennis van vastgoed/huisvesting Kennis 2 Je hebt affiniteit met het onderwerp duurzaamheid en circulair ondernemerschap Kennis 3 Je beschikt over een duidelijke visie en helikopterview voor wat betreft de samenhang tussen de verschillende werkprocessen binnen de facilitaire functie Kennis 4 Kennis van complexe programma’s en ingewikkelde opgaven binnen de overheid is een pre
  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit Prijs maximaal 300 punten en Kwaliteit maximaal 700 punten Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt de provincie Utrecht zich het recht om niet te gunnen. B. Vaardigheden 200/100/50/0 Vaardigheden 1 Je bent besluitvaardig en resultaatgericht Vaardigheden 2 Je bent communicatief vaardig, ondernemend en zelfredzaam Vaardigheden 3 Je kan het voortouw nemen in bestuurlijk/politiek gevoelige dossiers en bent hierin een krachtige gesprekspartner Vaardigheden 4 Je bent in staat om goed te laveren tussen de verschillende krachtenvelden Vaardigheden 5 Je bent een doorgewinterde people-manager die in staat is met vele verschillende persoonlijkheden om te gaan
  • Shortlistcriterium 3 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het inrichten en opzetten van een facilitaire organisatie met de bijbehorende (werk)processen en procedures
  • Shortlistcriterium 2 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar relevante werkervaring als facilitair eindverantwoordelijke (bij voorkeur binnen de overheid) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (smart) bij welke opdrachtgever de werkervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk onderbouwen van het bovenstaande kan de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Shortlistcriterium 1 De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde Wo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van Facilitair management, European Master Facility, Real Estate Management of vergelijkbaar Toelichting: Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium. Zorg voor een duidelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Benoem bij elke opleiding waar deze is gevolgd, of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet duidelijk onderbouwen van het bovenstaande kan de aanbieding terzijde worden gelegd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox