
Gemeente Huizen
max €105 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
01 november 2025
01 mei 2026
Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.
Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht. Daarvoor hebben we in Huizen een “Lonkend Perspectief” geformuleerd waar we concreet naar toe werken.
Fysiek domein
Het Fysiek domein, bestaat uit de afdelingen Omgeving en Openbare werken. De teams van deze afdelingen werken samen om het planmatig beheer van de openbare ruimte (assetmanagement en datagestuurd) en de bedrijfsvoering steeds verder toekomstgericht en duurzaam op orde te brengen.
Team Service en omgevingsbeheer
In het team Service en omgevingsbeheer (ca. 35 fte), de “buitendienst”, wordt onderhoud voorbereid en uitgevoerd in de openbare ruimte. Hierbij gaat het deels om service elementen (meldingen snel herstel) en deels om beheer elementen (groen, bomen, begraafplaats, straatreiniging). Het werk varieert van straatvegen tot bomen snoeien, van graven delven tot nieuwe aanplant schoffelen, van herstellen van een verzakking in een klinkerbestrating tot pekel strooien bij gladheid. In combinatie met verschillende aannemers werken wij samen aan een groene, schone en veilige buitenruimte. In het team zijn 3 coördinatoren actief. Het is een mooi, actief en veelzijdig team dat direct invloed heeft op de leefomgeving van de mensen in het dorp. Huizen heeft twee begraafplaatsen in beheer. En allerlei groenvoorzieningen. Uitvalsbasis van het team is de gemeentewerf.
Opdracht
Vanwege uitval en beëindiging van een inhuur van de teamleider zijn we op zoek naar een interim teamleider Service en omgevingsbeheer die vooral de taakuitvoering van het team mogelijk maakt en ontwikkelt en bijdraagt aan de ontwikkelingen op de afdeling. Je bent verantwoordelijk voor het werkpakket van het team in de service en in het omgevingsbeheer van de openbare ruimte. Meer specifiek zijn je taken:
Competenties
Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 15 oktober 2025 tussen 13.00 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox