Gemeente Amsterdam

Interim teamleider beschermd begeleid thuis en beschermd verblijf

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Het team Toegang Maatschappelijke Opvang (zie hierboven) voert regie rondom de toegang tot maatschappelijke opvang volwassenen. De teamleden geven o.a. informatie en advies over maatschappelijke opvang en doen onderzoek in het kader van WMO. Het team volwassenen bestaat uit circa 35 teamleden, een coördinator en drie senior teamleden. Tot voor kort viel dit team onder een teamleider met een breed takenpakket rondom opvang en dakloosheid. Vanwege de grootte van het team en de complexiteit van de opgaaf wordt voor dit team op korte termijn een interim teamleider gezocht. Het doel van de interim opdracht is te onderzoeken hoe inbedding van dit team in de toekomst moet plaatsvinden; stabiliteit te brengen en mede richting te geven aan de doorontwikkeling van de werkzaamheden. De interim teamleider geeft hierover een advies aan het hoofd van de afdeling.

Werkzaamheden
Als teamleider geef je leiding aan de dagelijkse werkzaamheden van het team toegang maatschappelijke opvang en beschermd wonen voor volwassenen. Dit team heeft o.a. als taken:
• Bieden van informatie en advies;
• Onderzoek doen in het kader van de Wmo;
• Verwijzen naar andere ondersteuning;
• Afgeven van beschikkingen en plaatsingsbesluiten;
• Voeren van regie op de wachtlijsten beschermd wonen en maatschappelijke opvang volwassenen en plaatsen in deze opvang

Ten behoeve van deze taken moet beleidsinformatie worden aangeleverd.
Je stuurt op resultaten, vanuit betrokkenheid en een mensgerichte benadering.

Je onderzoekt hoe werkprocessen geoptimaliseerd kunnen worden en verdeling van werkzaamheden moet plaats vinden. Je brengt stabiliteit in het team en geeft richting aan een positieve werksfeer. Uiteraard onderhoudt je in- en externe contacten ten behoeve van de functie.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De afdeling MGGZ
Medewerkers van de afdeling Maatschappelijke en Geestelijke Gezondheidszorg (MGGZ) zijn er voor de meest kwetsbare Amsterdammers en Amstellanders. Onze missie is het opheffen van sociale uitsluiting, isolement, geestelijke en lichamelijke teloorgang van sociaal kwetsbare mensen en het bevorderen van participatie in de samenleving. In veel gevallen leiden we mensen toe naar passende reguliere zorg of andere oplossingen. Op de afdeling MGGZ werken ca. 200 medewerkers, verdeeld over verschillende teams.

Vangnet is het centrale punt in Amsterdam waar kwetsbare burgers van en in Amsterdam met een breed scala aan problematiek (armoede, eenzaamheid, ggz, woonproblemen, schulden, LVB, overlast, somatische problemen, ouderen problematiek, dakloosheid, illegaliteit, ongedocumenteerden, statushouders, kwetsbare EU burgers, e.d.) zich melden of worden aangemeld vanuit de wijken, de keten of samenwerkingsverbanden, voor opvang, (psychische) zorg en/of veiligheid. Het bewaken van de toegang voor maatschappelijke opvang en begeleid wonen is een belangrijk onderdeel van de taken van de afdeling.

GGD Amsterdam
Gelijke kansen op gezondheid voor iedereen. Het moet niet uitmaken wie je bent, wat je doet of waar je vandaan komt. GGD Amsterdam zet zich in om de fysieke en mentale gezondheid van iedereen in de regio Amsterdam-Amstelland te bewaken, beschermen en te verbeteren.

De GGD Amsterdam is de grootste en oudste Geneeskundige en Gezondheidsdienst van Nederland. Er werken momenteel ca. 1.400 medewerkers.

De Eisen

  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat beschikt over een tenminste HBO werk/ en denkniveau.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Zzp'er of zzp'er via intermediair De gemeente houdt zich als goed opdrachtgever aan alle wettelijke voorschriften zoals de wet DBA. De opdrachtgever zet deze functie uit als detachering. De aangeboden kandidaat is in dienst van de opdrachtnemer en betreft geen zzp'er of een zzp'er die via een intermediair wordt aangeboden.   Is de door u aangeboden kandidaat in dienst van u en betreft het geen zzp'er? Ja: U bevestigt hierbij dat u geen zzp'er of zzp'er via intermediair aanbiedt Nee: KO
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar voor het aantal uren dat vermeld wordt in deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft leidinggevende ervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring in verandermanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft kennis van het werkveld van de maatschappelijke opvang. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Managementidentificatie: Gevorderd
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. <indien aanbieder meerdere kandidaten mag aanbieden> Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Basis
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat beschikt over gedrevenheid om de zorg voor kwetsbaren in Amsterdam te verbeteren.
  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid: Gevorderd
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal €100,- en maximaal €125,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten en alle overige bijkomende kosten. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).   De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox