Gemeente Amsterdam
max €125 per uur
Noord-Holland
28 uur per week
01 juni 2024
01 september 2024
Opdrachtomschrijving
Het team Toegang Maatschappelijke Opvang (zie hierboven) voert regie rondom de toegang tot maatschappelijke opvang volwassenen. De teamleden geven o.a. informatie en advies over maatschappelijke opvang en doen onderzoek in het kader van WMO. Het team volwassenen bestaat uit circa 35 teamleden, een coördinator en drie senior teamleden. Tot voor kort viel dit team onder een teamleider met een breed takenpakket rondom opvang en dakloosheid. Vanwege de grootte van het team en de complexiteit van de opgaaf wordt voor dit team op korte termijn een interim teamleider gezocht. Het doel van de interim opdracht is te onderzoeken hoe inbedding van dit team in de toekomst moet plaatsvinden; stabiliteit te brengen en mede richting te geven aan de doorontwikkeling van de werkzaamheden. De interim teamleider geeft hierover een advies aan het hoofd van de afdeling.
Werkzaamheden
Als teamleider geef je leiding aan de dagelijkse werkzaamheden van het team toegang maatschappelijke opvang en beschermd wonen voor volwassenen. Dit team heeft o.a. als taken:
• Bieden van informatie en advies;
• Onderzoek doen in het kader van de Wmo;
• Verwijzen naar andere ondersteuning;
• Afgeven van beschikkingen en plaatsingsbesluiten;
• Voeren van regie op de wachtlijsten beschermd wonen en maatschappelijke opvang volwassenen en plaatsen in deze opvang
Ten behoeve van deze taken moet beleidsinformatie worden aangeleverd.
Je stuurt op resultaten, vanuit betrokkenheid en een mensgerichte benadering.
Je onderzoekt hoe werkprocessen geoptimaliseerd kunnen worden en verdeling van werkzaamheden moet plaats vinden. Je brengt stabiliteit in het team en geeft richting aan een positieve werksfeer. Uiteraard onderhoudt je in- en externe contacten ten behoeve van de functie.
Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.
De opdrachtgever(s)
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
De afdeling MGGZ
Medewerkers van de afdeling Maatschappelijke en Geestelijke Gezondheidszorg (MGGZ) zijn er voor de meest kwetsbare Amsterdammers en Amstellanders. Onze missie is het opheffen van sociale uitsluiting, isolement, geestelijke en lichamelijke teloorgang van sociaal kwetsbare mensen en het bevorderen van participatie in de samenleving. In veel gevallen leiden we mensen toe naar passende reguliere zorg of andere oplossingen. Op de afdeling MGGZ werken ca. 200 medewerkers, verdeeld over verschillende teams.
Vangnet is het centrale punt in Amsterdam waar kwetsbare burgers van en in Amsterdam met een breed scala aan problematiek (armoede, eenzaamheid, ggz, woonproblemen, schulden, LVB, overlast, somatische problemen, ouderen problematiek, dakloosheid, illegaliteit, ongedocumenteerden, statushouders, kwetsbare EU burgers, e.d.) zich melden of worden aangemeld vanuit de wijken, de keten of samenwerkingsverbanden, voor opvang, (psychische) zorg en/of veiligheid. Het bewaken van de toegang voor maatschappelijke opvang en begeleid wonen is een belangrijk onderdeel van de taken van de afdeling.
GGD Amsterdam
Gelijke kansen op gezondheid voor iedereen. Het moet niet uitmaken wie je bent, wat je doet of waar je vandaan komt. GGD Amsterdam zet zich in om de fysieke en mentale gezondheid van iedereen in de regio Amsterdam-Amstelland te bewaken, beschermen en te verbeteren.
De GGD Amsterdam is de grootste en oudste Geneeskundige en Gezondheidsdienst van Nederland. Er werken momenteel ca. 1.400 medewerkers.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox