Rijkswaterstaat

Interim Programmamanager

Rijkswaterstaat

De opdracht­omschrijving

 

Interim Programmamanager Lijkt het je leuk om in een dynamische omgeving te werken en ingewikkelde puzzels op te lossen die spelen rond de bedrijfsvoering voor de dienst Verkeer en Water Management van Rijkswaterstaat? Als interim programmamanager van de afdeling Bedrijf, denk je samen met je n na over het optimaliseren van de bedrijfsvoering en de processen. Daarbij zorg je dat de plannen van de directie Bedrijfsvoering, communicatie en crisismanagement projectmatig worden gerealiseerd en geborgd. Opdrachtomschrijving Als interim binnen de directie zorg je voor verbinding tussen de dossiers die spelen. Bovendien weet je de vertaling te maken naar de politieke en bestuurlijke processen. Dankzij jouw inzet kunnen wij onze bedrijfsvoering duurzaam verbeteren, van procesverbeteringen tot het inzetten van ICT tools. Humor, kunnen relativeren en zorg voor elkaar vinden wij hierbij belangrijk. Bij afwezigheid van en met het afdelingshoofd geef je richting aan de koers en ontwikkeling van de afdeling en de bedrijfsvoering in het algemeen. Hier zijn omgevings- en politiek-bestuurlijke sensitiviteit door de context van het werk erg belangrijk. Ook voer je in deze rol bestuurlijke overleggen. Aantoonbare ervaring op dit vlak is voor ons erg belangrijk. Net als ervaring met het aansturen van mensen en affiniteit met het coachen en begeleid.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • : De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare kennis en ervaring met het leidinggeven aan (grote) teams en afdelingen.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare kennis en ervaring binnen de Rijksoverheid (bijvoorbeeld Nationale Politie).
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en ervaring met het opzetten van portfolio management op bedrijfsvoering processen
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare kennis en ervaring met het leiden van grote programma's en projecten die processen en ICT binnen bedrijfsvoering aanzienlijk hebben verbeterd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met adviseren aan bestuurders en/of managers aangaande grote en complexe organisatorische, procesmatige bedrijfsvoering issues.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met Europees Aanbesteden
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het coachen en begeleiden van hoogopgeleide medewerkers.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox