Gemeente Amsterdam

(interim) ervaren casemanager verzuim

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
De gemeente Amsterdam zoekt vier casemanagers tijdens de implementatie van de hervorming van de verzuimaanpak. De gemeente gaat in 2022 een hervorming van de verzuimaanpak implementeren. Deze hervormingen zijn op hoofdlijnen gedefinieerd. Tijdens de implementatie moeten de hervormingen verder worden geconcretiseerd en geïmplementeerd. De hervormingen hebben impact op de werkgeversrol die vanuit het lijnmanagement vervuld wordt en op de dienstverlening van P&O ter ondersteuning van de werkgeversrol. Een van de diensten van P&O is het leveren van casemanagement. Tijdens de implementatie van de hervormingen heeft Amsterdam behoefte aan extra capaciteit casemanagement.

Directie Personeel en Organisatie is de businesspartner van directies en management in de lijnafdelingen van de gemeente Amsterdam. Directie P&O is opdrachtgever voor de hervorming van de verzuimaanpak. De casemanagers worden ingezet vanuit het implementatie-team onder leiding van de overall projectleider en de teammanager Vitaliteit.

Werkzaamheden
• Proactief regie nemen vanuit de werkgeversrol op complexe verzuimdossiers om medewerkers doelgericht te helpen te re-integreren in werk of een weg te vinden in alternatieve oplossingen;
• Bewaking van tijdig en volledig te voldoen aan de Wet verbetering Poortwachter en UWV vereisten;
• Regievoering over tijdige en effectieve inzet van de verschillende betrokken professionals en expertises in het proces, waaronder de arbodienstverlener;
• Binnen de werkgeversrol samenwerken met betrokken lijnmanagement, om hen te informeren, adviseren en zonodig in stelling te brengen bij relevante doelgerichte activiteiten;
• Werkgever en medewerker ondersteunen bij het expliciet maken van afwegingen, zoals over werk naar mogelijkheden, zoals bij financiële prognoses.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Directie Personeel en Organisatie is de business partner van directies en management van de gemeente Amsterdam. Wij ondersteunen en adviseren de directies en het management bij hun opgave voor de stad. Onze bekwame, innovatieve en gedreven collega's zetten zich met de juiste en kwalitatief goede P&O-dienstverlening in voor de stad. In team Vitaliteit werken collega's met expertise op het gebied van verzuim, arbo, agressie- en geweld, bedrijfsmaatschappelijk werk, vitaliteit en werkgeluk.


De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in effectief casemanagement opgedaan in combinatie met een van de gangbare opleidingen.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met verzuim, arbodienstverlening en het gehele kader van relevante wet- en regelgeving.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als casemanager in complexe organisaties.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
  • De aangeboden kandidaat is bij voorkeur op de hoogte van de actuele stand van zaken in de huidige markt en alle ontwikkelingen in arbeid & gezondheid. Voorbeelden hiervan kunnen gevraagd en beoordeeld worden door de opdrachtgever tijdens het interview, indien uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat is bij voorkeur goed bekend met het sociale zekerheidsrecht en heeft inzicht in geldstromen rond ziekte en arbeidsongeschiktheid binnen organisaties. Voorbeelden hiervan kunnen gevraagd en beoordeeld worden door de opdrachtgever tijdens het interview, indien uitgenodigd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox