Gemeente Amsterdam

Inspecteur Horeca / Milieu

Gemeente Amsterdam

  • max €111 per uur

  • Noord-Holland

  • 16 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 07 februari 2023

  • 31 juli 2023

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Je wordt ingezet op het toezicht op horecabedrijven (en eventueel incidenteel andere bedrijven). Het betreft toezicht in de volle breedte: naast toezicht op milieuregels, met name geluid, houdt je ook toezicht op de regels van de APV, het bestemmingsplan en de Alcoholwet. Het toezicht omvat ook diensten in de avond en nacht, doordeweeks en in het weekend. Diensten worden in goed overleg ingepland. De werkzaamheden omvatten het doen van controles, het opmaken van rapporten conform de standaarden van de gemeente Amsterdam en eventueel het beoordelen van geluidsrapporten en dergelijke.
De werkzaamheden omvatten naast het houden van controles het opstellen van constateringsrapporten en het beoordelen van bij de gemeente ingediende geluidsrapporten. Controles worden in goed overleg ingepland.
Je wordt als flexibele schil ingezet om de afdeling inhoudelijke expertise op milieugebied (m.n. geur en geluid) te leveren.
Je adviseert het team en pakt zelfstandig complexe dossiers op. Daarnaast wordt je ingezet op flexibele piekinzet tbv nachtelijke
horecacontroles in het weekend. Deze taken worden verdeeld over 4 gemotiveerde milieu-experts, die flexibel (ook in de nacht) werken.
Een nacht dienst duurt circa 8 uur, afhankelijk van het aantal constateringen krijg je 2 tot 4 uur om je constateringen te verwerken tegen dagtarief. Deels op kantoor/in de stad en thuis.

Werkzaamheden
• Deelnemen aan projecten als adviseur op milieugebied;
• Adviseren op milieugerelateerde onderwerpen (geluid en installaties, duurzaamheid);
• Nachtelijke weekendcontroles;
• Maken constateringsrapporten;
• Deelnemen aan briefing- en debriefings;
• Deelnemen aan projecten als adviseur op milieugebied;
• Adviseren op milieugerelateerde onderwerpen (geluid en installaties, duurzaamheid).

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
Stadsdeel Centrum is één van de zeven stadsdelen van de gemeente Amsterdam. In het stadsdeel wordt gewerkt aan onderwerpen die sterk in de publieke belangstelling staan. Belangrijke onderwerpen zijn het behoud van monumentale en stedenbouwkundige waarden, het bevorderen van een divers winkel- en horeca-aanbod, het zorgen voor een goede balans tussen levendigheid en leefbaarheid in gebieden waar wonen en uitgaan samenkomen, en het voorkomen en tegengaan van malafide economische activiteiten.
Het team Gebruikstoezicht van de afdeling Vergunningen Toezicht en Handhaving houdt zich bezig met het toezicht op de naleving van regels op het gebied van onder andere ruimtelijke ordening, milieu en openbare orde en veiligheid, door horecabedrijven, winkels en andere ondernemingen. Het team speelt een belangrijke rol in de Aanpak Binnenstad , een veelzijdig meerjarig programma waarmee beoogd wordt de binnenstad van Amsterdam weer aantrekkelijker te maken voor bewoners van Amsterdam. Thema's als het bevorderen van winkeldiversiteit, de balans tussen leefbaarheid en levendigheid en het tegengaan van ondermijning zijn belangrijke onderdelen van die aanpak en van de taken van het team.


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring binnen gemeenten, provincies of omgevingsdiensten als toezichthouder/handhaver op het gebied van horeca en evenementen, waaronder toezicht op milieuregelgeving
  • De aangeboden kandidaat heeft aanvullende opleiding(en) op het gebied van milieu en/of akoestiek. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar gedegen kennis van regelgeving voor horeca en evenementen: milieuregelgeving, bestemmingsplannen en APV

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft recente werkervaring bij een G4-gemeente
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met toezicht houden op bestemmingplan, terras-, exploitatie- en evenementenvergunning, APV.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van alcoholregelgeving.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox