gemeente Purmerend

Inkoopadviseur

gemeente Purmerend

  • geen max tarief

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 20 oktober 2025

  • 20 april 2026

De opdracht­omschrijving

Gemeente Purmerend
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
 
Opdracht 
Als inkoopadviseur ben je verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van (Europese)aanbestedingen binnen de gemeentelijke organisatie bij het inkopen van leveringen, diensten en werken. Je zorgt ervoor dat inkooptrajecten efficiënt, rechtmatig en doelmatig verlopen. De opdracht bestaat uit de uitvoering van meerdere aanbestedingen binnen de domeinen. Dit gebeurt op basis van een nog aan te leveren projectenlijst. Bij afronding van de opdracht zijn deze procedures succesvol afgehandeld.Het betreffen circa 7 aanbestedingen waarvan 2 Europees, 5 meervoudig. Het betreffen allen leveringen en diensten.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Adviseren over en uitvoeren van (Europese) aanbestedingen
  • Opstellen van aanbestedingsdocumenten en begeleiden van het proces
  • Zorgdragen voor rechtmatigheid en doelmatigheid binnen inkooptrajecten
  • Afstemmen met interne stakeholders en externe leveranciers
  • Signaleren van risico’s en kansen binnen inkoopprojecten
  • Bijdragen aan kennisdeling en professionalisering van het inkoopteam

 

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma/di/do 
Is hybride werken mogelijk: Nee

24-36 uur per week

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsorganisatie;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Een aantoonbare afgeronde Nevi 2 of Inkoopopleiding gericht op publiekrecht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van Europese aanbestedingen in gemeentelijke context
  • Een aantoonbare afgeronde Nevi 1 en Nevi 2
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen een overheidsorganisatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox