Gemeente Hilversum

Inkomensconsulent

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht

  • Je behandelt als Poortmedewerker aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet;
  • Daarnaast onderhoud je het klantcontact (klantenbestand) en het contact met instanties;
  • Je behandelt aanvragen bijzondere bijstand;
  • Je voert rechtmatigheids-, beëindigings-, wijzigingsonderzoeken uit;
  • Je stelt rapportages en beschikkingen op;
  • Je zet uitkeringscomponenten klaar in het financieel dossier in Suite4WIZ;
  • Je geeft voorlichting aan en adviseert inwoners met een hulpvraag;
  • Je bent tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar;
  • Je past maatwerk toe als de situatie van de inwoner daar om vraagt;
  • Je bent in staat (nieuwe) medewerkers te begeleiden;
  • Je bent in staat de kwaliteit van het werk van collega’s te toetsen;
  • Je werkt nauw samen met de collega´s van team Werk en Participatie, WMO en Jeugd en Regie;
  • Je bent een vraagbaak voor collega’s;
  • Je draait 1 dag per maand mee met de uitbetaling leefgeld Oekraïense vluchtelingen.

Competenties

  • Verantwoordelijkheid;
  • Analytisch vermogen;
  • Oordeelsvorming;
  • Klantgerichtheid;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Fraude alertheid;
  • Nauwkeurigheid. 

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/ in overleg. 50% verplicht.

De Eisen

  • 3. Aantoonbare werkervaring met Suite4Wiz;
  • 5. Aantoonbare werkervaring met het uitbetalen van het leefgeld aan Oekraïense Vluchtelingen.
  • 4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Inkomensconsulent;
  • 1. Beschikpaar voor 36 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen, waarvan in ieder geval de helft/50% fysiek op kantoor;

De Wensen

  • 7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
  • 8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud (geef dit duidelijk aan het in cv met een voorbeeld)
  • 9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als inkomensconsulent

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox