Ministerie van Justitie en Veiligheid

Inhuur Projectmanager

Ministerie van Justitie en Veiligheid

De opdracht­omschrijving

Beschrijving Opdrachtgever

Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt – samen met andere ketenpartners - voor opsporing en 

vervolging van strafbare feiten. Ook in de tenuitvoerlegging van straffen en maatregelen heeft het 

OM nog steeds een rol, zij het in mindere mate. 

Het OM is georganiseerd een aantal onderdelen. Dit zijn 10 Arrondissementsparketten, het 

Functioneel Parket, het Landelijk Parket, het Ressortsparket, de Centrale Verwerking OM (CVOM), 

het Dienstverleningscentrum OM (DVOM), de Rijksrecherche en het Parket-Generaal. De locaties zijn 

verspreid over het land.

Beschrijving directie/afdeling 

Parket CVOM is het jongste parket van het Openbaar Ministerie, waar handhaving van de 

verkeersregels en de kleine norm centraal staan. Het landelijke Parket beoordeelt meer dan 600.000 

zaken per jaar, van Mulderberoepen (verkeersgedragingen) tot misdrijven (zoals alcohol in het 

verkeer) en overtredingen. Parket CVOM is een jonge en dynamische werkomgeving, waar intensief 

wordt samengewerkt met de andere OM-onderdelen en ketenpartners. Het werk van Parket CVOM 

raakt vele burgers en ligt regelmatig onder het vergrootglas van media. Voor Parket CVOM is 

Verkeersveiligheid en daarmee verkeershandhaving een belangrijk thema.

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel

De projectmanager is verantwoordelijk voor de (afronding van) implementatie van Maps, het nieuwe 

primaire processysteem voor Mulderberoepen, tevens verantwoordelijk voor de uitfasering van het 

oude primaire processysteem (Amber). In samenwerking met CJIB, ZM en OM/IVOM. 

Daarnaast is er een rol weggelegd op het gebied van regievoering op het projectenportfolio van 

CVOM, in verbinding met het lijnmanagement van CVOM, IVOM en landelijke portfolioboard OM. 

Samen met een collega binnen bedrijfsvoering, rapporterend aan directeur Bedrijfsvoering CVOM. 

Senior ervaring binnen de Justitieketen is een vereiste. Academisch werk/denkniveau. Schaal 13-

niveau. 

Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden

Projectmanager

De gevraagde projectmanager is verantwoordelijk voor de implementatie van Maps en uitfasering 

Amber. In nauwe samenwerking met lijnmanagement CVOM, OM/IVOM, CJIB en ZM. Hieronder valt 

ook de interne sturing en verantwoording op de projectresultaten. Tevens deelname aan de 

ketenbrede stuurgroep Maps (voorzitter directeur BV CVOM). 

Tevens verantwoordelijk voor de regie op projectenportfolio van CVOM. Hiertoe behoort oa 

deelname aan CVOM portfolioboard (voorbereiding, monitoring etc) 

Rechtstreekse verantwoordingslijn met directeur Bedrijfsvoering CVOM.

De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:

• Het coördineren van en aansturen projectactiviteiten Maps en uitfaseren Amber. 

• Opstellen sturings- en verantwoordingsrapportages

• Deelname portfolioboard CVOM

• Het afstemmen van de projectactiviteiten binnen het OM met die van de keten.

• Voortgangsbewaking op tijd, geld en kwaliteit.

• Voorbereiding van besluitvorming richting stuurgroep Maps

• Monitoring op DNO’s CVOM – CJIB 

Wij zoeken iemand die goed planmatig kan werken, zowel analytisch als verbindend sterk is, en snel 

kan schakelen van strategie naar uitvoering. De beoogde projectmanager vindt het belangrijk om 

samen te werken met de CJIB, ZM en binnen OM met IVOM. Intern CVOM met het lijnmanagement. 

Daarnaast is affiniteit met IT/digitalisering een pre. 

Kerncompetenties en ervaring:

• Plannen en organiseren

• Bestuurlijke sensitiviteit 

• Kennis van het primair proces van het OM

• Gecertificeerd in opleiding projectmatig werken

• Anticiperen (op kritische momenten)

• Verbinden (zowel met de praktijk als in de keten)

• Initiatief en pro-actief 

• Ervaring met projecten met een ICT-component en implementatietrajecten

• Humor, relativeringsvermogen

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt over een certificering op het gebied van projectmanagement
  • De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring met projecten in een complexe bestuurlijke context, ook binnen de Justitieketen
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • VOG Bij eventuele gunning levert de aangeboden kandidaat voorafgaand aan de startdatum bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 1 maand voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met soortgelijke opdrachten.
  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar binnen:
  • De aangeboden kandidaat heeft gewerkt als projectleider.
  • Inschrijver vult hieronder de naam van de Kandidaat in en het telefoonnummer voor het maken van een eventuele afspraak voor een Interview.
  • Inschrijver vult hieronder de NAAM en Functie in van de persoon die de eventuele overeenkomst ondertekent. Dit is de rechtsgeldig tekenbevoegde wat blijkt/volgt uit het uittreksel van de KvK of een door deze rechtsgeldig tekenbevoegde gevolmachtigd persoon. Indien een volmacht van toepassing is dient deze in de map bij deze vraag te worden gevoegd.
  • De aangeboden kandidaat is bekend met de Strafrechtketen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox