Tilburg University

Manager Procurement & Contractmanagement A.I.

Tilburg University

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • Onbekend aantal uur per week

  • Inkoop
  • 29 augustus 2025

  • 31 augustus 2026

De opdracht­omschrijving

Opdracht- en functieomschrijving

Voor onze afdeling P&CM zijn we op zoek naar een stevige, strategische en verbindende Manager a.i., die vorm kan geven aan de noodzakelijke veranderingen die de huidige afdeling en het inkoop- en contractmanagementbeleid voorliggen.

De manager P&CM is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het inkoopbeleid en contractmanagent beleid. Hij/zij werkt nauw samen met diverse interne stakeholders, van faculteiten tot directies. De manager P&CM draagt zorg voor het realiseren van kostenefficiëntie, het begeleiden van o.a. vastgoed-, facilitaire- en ICT-inkoopprojecten, en het integreren van duurzame en maatschappelijk verantwoorde inkoop- en contractmanagement. Hij/zij is een goede inhoudelijke sparringpartner voor de afdeling, die bestaat uit zelfstandige professionals, maar beweegt zicht ook uitstekend in het speelveld van directeuren en bestuurders.

De afdeling P&CM maakt momenteel deel uit van de directie Facility Services. Zij heeft daar naast de verantwoording voor inkoop en beleid ook het eigenaarschap van meerdere facilitaire contracten onder zich. Op basis van een aantal Audits is het de bedoeling dat de afdeling P&CM een professionaliseringslag op het inkoop en contractmanagementbeleid universiteit breed inzet. Om hier beter positie in te kunnen nemen en een heldere scheiding tussen inhoud en proces te creëren is het de bedoeling dat een deel van de afdeling inclusief manager komende periode wordt verplaats naar de directie Finance & Control. De facilitaire contracten blijven binnen Facility Services.

Als manager P&CM a.i. is het de bedoeling dat je actieve sturing geeft aan:

- Een flinke professionaliseringslag die zorgt voor strakker rechtmatig handelen universiteitsbreed, de juiste verantwoordings- en sturingsdata en bijpassende werk en beleidsafspraken.

- Het risico gestuurd wegwerken van aanbestedingsachterstanden, beseffende dat daar ook veel effort voor nodig is uit de rest van de organisatie.

- De voorziene organisatorische wijziging van het inkoop en overkoepelende contractmanagement gedeelte naar de directie Finance en Control.

- De inbedding van het eigenaarschap (inclusief bijbehorende fte) van de contracten bij een van de andere afdelingen van Facility Service.

- Als de eerste contouren van de professionaliseringslag zichtbaar worden, en de organisatorische wijziging is afgerond stel je met directeur Finance & Control het functieprofiel van de nieuwe manager op zodat er gericht geworven kan worden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op HBO- of WO-niveau bij voorkeur een afgeronde studie in Bedrijfskunde, Inkoopmanagement, Economie, Financieel Management of Rechtsgeleerdheid.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als coachend leidinggevende van een team professionals.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met verandertrajecten in complexe organisaties en politiek gevoelige omgevingen.
  • Kandidaat heeft ruime kennis van de aanbestedingswetgeving en contractmanagement.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in een complexe organisatie, gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en beschikt over organisatie sensitiviteit.
  • Kandidaat is in staat om te bouwen aan relaties en deze te onderhouden.
  • Kandidaat is communicatief sterk en in staat om te overtuigen én kunt draagvlak binnen de organisatie te creëren.
  • Kandidaat beschikt over een goede beheersing van het Engels vereist: tenminste CEFR-niveau C1.

De Wensen

  • Kandidaat heeft werkervaring in het vakgebied van inkoop en contractmanagement van meer dan 4 jaar
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als leidinggevende van een team professionals van meer dan 4 jaar
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met inhoudelijke verbetertrajecten van meer dan 4 jaar
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen vergelijkbare organisaties van overheid of semi-overheid van meer dan 4 jaar
  • Kandidaat is beschikbaar in september

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 augustus 2025 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox