Tilburg University
geen max tarief
Noord-Brabant
Onbekend aantal uur per week
29 augustus 2025
31 augustus 2026
Opdracht- en functieomschrijving
Voor onze afdeling P&CM zijn we op zoek naar een stevige, strategische en verbindende Manager a.i., die vorm kan geven aan de noodzakelijke veranderingen die de huidige afdeling en het inkoop- en contractmanagementbeleid voorliggen.
De manager P&CM is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het inkoopbeleid en contractmanagent beleid. Hij/zij werkt nauw samen met diverse interne stakeholders, van faculteiten tot directies. De manager P&CM draagt zorg voor het realiseren van kostenefficiëntie, het begeleiden van o.a. vastgoed-, facilitaire- en ICT-inkoopprojecten, en het integreren van duurzame en maatschappelijk verantwoorde inkoop- en contractmanagement. Hij/zij is een goede inhoudelijke sparringpartner voor de afdeling, die bestaat uit zelfstandige professionals, maar beweegt zicht ook uitstekend in het speelveld van directeuren en bestuurders.
De afdeling P&CM maakt momenteel deel uit van de directie Facility Services. Zij heeft daar naast de verantwoording voor inkoop en beleid ook het eigenaarschap van meerdere facilitaire contracten onder zich. Op basis van een aantal Audits is het de bedoeling dat de afdeling P&CM een professionaliseringslag op het inkoop en contractmanagementbeleid universiteit breed inzet. Om hier beter positie in te kunnen nemen en een heldere scheiding tussen inhoud en proces te creëren is het de bedoeling dat een deel van de afdeling inclusief manager komende periode wordt verplaats naar de directie Finance & Control. De facilitaire contracten blijven binnen Facility Services.
Als manager P&CM a.i. is het de bedoeling dat je actieve sturing geeft aan:
- Een flinke professionaliseringslag die zorgt voor strakker rechtmatig handelen universiteitsbreed, de juiste verantwoordings- en sturingsdata en bijpassende werk en beleidsafspraken.
- Het risico gestuurd wegwerken van aanbestedingsachterstanden, beseffende dat daar ook veel effort voor nodig is uit de rest van de organisatie.
- De voorziene organisatorische wijziging van het inkoop en overkoepelende contractmanagement gedeelte naar de directie Finance en Control.
- De inbedding van het eigenaarschap (inclusief bijbehorende fte) van de contracten bij een van de andere afdelingen van Facility Service.
- Als de eerste contouren van de professionaliseringslag zichtbaar worden, en de organisatorische wijziging is afgerond stel je met directeur Finance & Control het functieprofiel van de nieuwe manager op zodat er gericht geworven kan worden.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox