Gemeente Amsterdam

Informatieanalist

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Als Informatie Analist ben je bezig met het analyseren van bedrijfsprocessen en informatiestromen rond Zaak- en Document Management binnen de gemeente Amsterdam. Als Informatie Analist geef je adviezen over benodigde migratie acties om de Zaak- en DMS oplossingen in lijn te brengen met de oplossingen in de domein architectuur voor Zaak en DMS tbv het duurzaam toegankelijk maken en houden van de content voor burgers en bedrijven.  In deze veelzijdige rol heb je niet alleen kennis van ICT, maar verdiep je je ook in de gebruikers van de software. Een Informatie Analist is echt de schakel tussen de gebruikersorganisatie en het i-Domein.  

Als Informatie Analist maak je met je technische kennis de vertaalslag van Business naar IT. Hierbij is een goede communicatie met collega’s van belang.  Het is de taak van de Informatie Analist de migratie activiteiten te analyseren om de bedijfsprocessen conform domein architectuur voor Zaak- en Document Management te ondersteunen. Het doel is het duurzaam toegankelijk maken en houden van de content op basis van generieke voorzieningen. Om te bepalen wat daar technisch voor geregeld moet worden werk je nauw samen met de solution architect. Zodra er duidelijk is welke technische verbeteringen gedaan worden, is het de taak van de Product Owner om dit in de praktijk te brengen. 

Werkzaamheden
Mogelijke taken als Informatie Analist voor Zaak- en Document Management:

  • Richting geven aan IT-oplossingen door deze (mede) te ontwerpen;
  • In kaart brengen van informatiestromen;
  • Verbeteren van bedrijfsprocessen;
  • Uitvoeren van informatieanalyses.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
 

De Eisen

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Eis - Beheersing competenties
    Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat

    Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
    Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
    Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
    
  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Eis - Draaideurconstructie

    De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
    Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)

  • Eis - Werk- en denkniveau
    De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Eis - Verificatie kennis
    Verificatie van de kennis van de kandidaat.

  • Eis - Verificatie Ervaring
    Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Zaak- en Document Management.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Alfresco en Docwerker.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

    • Meer dan 5 jaar ervaring
    • Meer dan 3 jaar ervaring
    • Meer dan 1 jaar ervaring
    • Geen ervaring
  • Toetsing van de competentie:
    Initiatief

  • Maximumtarief

    Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 110,-

    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

    Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN

    • De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.

    Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).

    De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

  • Informatie Kandidaat
    Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.

    Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

    Indienen extra inschrijvingen
    Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.
    Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'.

    Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord.

    Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell.

    Klik op 'Invullen' en vul aan:
    Naam kandidaat:
    Telefoonnummer kandidaat:
    (privé) e-mailadres van de kandidaat:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
13 september 2024 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox