Nederlandse Spoorwegen

Incidentmanager

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving

Dit ga je doen

Binnen het team ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor het bewaken (en indien nodig bijsturen) van de kwaliteit van incident-, problem-, change- en configuratiebeheer. Je voert regie op de afhandeling van incidenten binnen NS IT. Je vindt het daarnaast geen probleem om te ondersteunen bij problem- en changebeheer als de situatie daar om vraagt. Jouw taken zijn globaal: 

  • Je volgt incidenten in het IT landschap met hoge prioriteit en impact op de voet en stuurt de leverancier(s) en in- en externe oplosgroepen aan als de situatie daarom vraagt. Het doel is altijd het zo snel mogelijk herstellen van de dienstverlening binnen de kaders van de afgesproken SLA’s en KPI’s. 
  • Tijdens incidenten informeer je direct betrokkenen en getroffenen over de voortgang en de lopende activiteiten. Je bespreekt en evalueert dagelijks het proces en de resultaten met je collega’s en met je tegenhangers bij het consortium waaraan de uitvoering van incident-, problem- en changemanagement is uitbesteed. 
  • Je analyseert rapportages en/of stelt ze zelf op en geeft (on)gevraagd advies aan het management over potentiële verbeteringen en escalaties; 
  • Je rapporteert wekelijks over de afhandeling van incidenten met hoge prioriteit;. 
  • Je draagt bij aan, en stuurt op, de opvolging van de aanbevelingen uit Day After Calls (DAC) en de Root Cause Analysis (RCA) van major incidenten; 
  • Je hebt structureel overleg met de collega’s in de NS IT Resultaatgebieden over lopende incidenten, evaluatie en verbetermaatregelen. 

Binnen deze opdracht draai je in een rooster mee in de 24x7 escalatie wachtdienst van de Centrale Platform Organisatie (CPO). In de praktijk komt dit neer op ongeveer één weekdienst per 6-7 weken. Je staat in nauw contact met de overige collega’s van NS IT, met name met de andere regie proces managers en de dienstenmanagers en je doet een beroep op hun expertise als dit kan bijdragen aan een snelle analyse of impactbepaling.
Let op: deze opdracht is zodoende niet zp-geschikt. Daarnaast wordt verwacht dat eventuele vergoedingen voor het draaien van de wachtdienst worden verwerkt in het all-in uurtarief. 

Hier ga je werken

In het team IPCC (Incident, Problem, Change & Configuration) werk je samen met ongeveer twaalf collega’s op dagelijkse basis aan het beoordelen en verbeteren van de kwaliteit van de NS IT brede operationele ITIL-beheer processen. De uitvoering van deze processen is grotendeels uitbesteed aan een IT consortium, waarbij team IPCC de regierol verzorgt. Team IPCC valt onder de afdeling Service and Operations onder de NS IT Centrale Platform Organisatie, afgekort CPO. Het CPO levert alle generieke IT-platformen en diensten binnen NS aan de diverse resultaatgebieden binnen de bedrijfsonderdelen waar business en IT samen aan (nieuwe) producten werken.

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met IT beheer binnen een complexe en grote (IT) organisatie.
  • Je beschikt over een ITIL certificaat en hebt hier ruime praktijkervaring mee.
  • Je hebt kennis van en ervaring met de toepassing van PrinceII.
  • Je beschikt over kennis en ervaring met DevOps en SaFe.
  • Je hebt ervaring met het werken volgens Agile/Scrum.
  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.
  • Je beschikt over minimaal een afgeronde hbo of wo opleiding in richting van IT.
  • Je hebt de werkwijze en voorwaarden van NS Inhuurdesk middels onderstaande link gelezen en gaat hiermee akkoord. https://www.werkenbijns.nl/werkwijze-en-voorwaarden
  • Je hebt een afgeronde hbo of wo opleiding in de richting van IT. Je bent zelfsturend en hebt minimaal 5 jaar werkervaring met IT beheer binnen grote organisaties. Je hebt kennis van diverse projectmanagement methodieken, in ieder geval met ITIL maar bij voorkeur ook met Prince II, DevOps en SaFe. Je bent in staat om verbinding te maken en stakeholders met je mee te krijgen. Je bent sterk resultaatgericht, toont eigenaarschap, neemt initiatief en je bent goed in staat om overzicht en orde te houden in je werkzaamheden. Het inzien van relaties en verbanden binnen organisatiestructuren kun je jezelf snel eigen maken. Je hebt een goed gevoel voor organisatiesensitiviteit. Je bent bekend met Agile/Scrum werken en een echte teamplayer binnen een dynamische werkomgeving. Je staat met veel stakeholders in contact. Daarom is het belangrijk dat je sterk bent waar het je communicatieve vaardigheden betreft en dat je klantgericht bent.  We verwachten dat je zelfsturend bent en met initiatieven komt. Dat getuigt dan ook van jouw creativiteit en je innerlijke drang naar verbeteren en automatiseren. Je bent stressbestendig, een teamplayer en samenwerkingsgericht.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox