Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ)
geen max tarief
Utrecht
36 uur per week
18 augustus 2025
31 maart 2026
Doel van de opdracht
Het CIZ wil contractmanagement professionaliseren en heeft de laatste maanden met een stuurgroep en werkgroep samengewerkt aan een nieuwe basis (beleid). De vervolgstap is het nieuwe beleid werkend te krijgen. Hiervoor zoekt het CIZ een projectleider. Het project omvat het realiseren van de implementatie van het herziene contractmanagementbeleid, inclusief bijbehorende proces, werkdocumenten en RASCI.
De Projectleider is verantwoordelijk voor:
de implementatie van het nieuwe contractmanagementbeleid;
de verbinding tussen de contractmanagers en andere stakeholders implementeren en actief onderhouden, en zorgen voor een gezamenlijke en uniforme aanpak;
implementeert een werkende Plan-Do-Check-Act-cyclus op binnen contractmanagement, inclusief evaluatie en bijsturing waar nodig;
het stimuleren en adviseren van verdere professionalisering, kennisdeling en het werken volgens vastgestelde rollen en verantwoordelijkheden;
het adviseren over ondersteunende systemen, dashboards, governance en vervolgstappen voor verdere professionalisering.
het signaleren van knelpunten en het aanjagen van continue verbetering.
afstemming met de stuurgroep, besluitvorming en vastlegging.
Resultaat
Het herziene contractmanagementbeleid is geïmplementeerd en gedragen binnen de organisatie;
Contractlandschap is inzichtelijk
Contracteigenaarschap is belegd
Contractregimes zijn bepaald en toegewezen
Er is een structurele samenwerking tot stand gebracht tussen betrokken stakeholders;
Een werkende PDCA-cyclus is ingericht voor contractmanagement;
Rollen, taken en verantwoordelijkheden zijn geborgd binnen de organisatie;
Contractdossiers zijn op orde en voorzien van actuele contractmanagementplannen;
Opleidingen en kennisoverdracht zijn georganiseerd en uitgevoerd;
Adviezen zijn uitgebracht over systemen en vervolgstappen voor contractmanagement.
Relevante expertise
Minimaal 5 jaar ervaring met inkoop-en contractmanagement.
Ervaring met het implementeren een contractmanagementbeleid binnen een (semi-) overheidsorganisatie.
CATS CM Practitioner
Randvoorwaarden
De opdracht sluit aan bij vastgesteld beleid en interne kaders;
Toegang tot benodigde informatie en samenwerking met interne afdelingen wordt gefaciliteerd;
Afstemming met stakeholders vindt plaats zonder inhoudelijke aansturing.
Zelfstandigheid
De Opdrachtnemer voert de opdracht volledig zelfstandig uit. De werkwijze, planning en locatie van werkzaamheden worden naar eigen inzicht bepaald. Fysieke aanwezigheid vindt plaats in overleg en wat passend is voor de uitvoering van de opdracht. Er is geen sprake van hiërarchische aansturing; de opdracht is resultaatgericht en onafhankelijk van arbeidstijd of werklocatie.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox